Висловлювання видатних людей
“Хоч би яка у вас відповідальна і складна творча робота була на виробництві, знайте, що вдома на вас чекає ще відповідальніша, ще складніша, ще тонша робота — виховання людини. ”
В.Сухомлинський
“Дитина — рентгенівський знімок сім’ї. ”
А.Макаренко
ЗАГАЛЬНОШКІЛЬНІ БАТЬКІВСЬКІ ЗБОРИ ЛЮТИЙ 2020
1. Доповідь «Як виховати дитину фізично здоровою»
Презентація «Як виховати дитину фізично здоровою»
2. Бесіда «Життєвий простір без насильства»«Школа та сім’я: як організувати ефективну взаємодію з профілактики та протидії булінгу.Як батьки і вчителі можуть допомогти дітям»
3. Відвідування учнями школи ПРЕЗЕНТАЦІЯ
Організація та проведення ДПА в 4та 9 класах ПРЕЗЕНТАЦІЯ
Під час батьківських зборів у НВК організовано благодійну ярмарку "Від серця до серця". Усі учні, вчителі та батьки долучились до благодійності. У ході ярмарки учні вторгували 3396 гривень, які будуть направлені на допомогу хворим дітям
План проведення загальношкільних батьківських зборів У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ КОМПЛЕКСІ "ШИРОКІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІ СТУПЕНІВ-ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД" на 2019-2020 навчальний рік
№ п/п | Тематика засідань | Дата | Відпові- дальний | Примітка |
І. | Тема. «Чому нашідіти не вміють вчитися, не вміють чекати і важко переносять нудьгу» Виступ - директора школи Роман М.Ю. Доповідь ПРЕЗЕНТАЦІЯ 2. Кір– небеспечна хвороба… Щоварто знати про кір медична сестра Зеленяк В.Ю. Наскільки небезпечними є вакцини MinuteEarth 3. Правові засади відповідальності батьків у процесі виховання дітей Заступник директора з НВР Корпош Т.Ю. 4. Стан та шляхи покращення матеріально-технічної бази школи | Листопад | Роман М.Ю, Корпош Т.Ю. Зеленяк В.Ю. | ![]() ![]() ![]() |
ІІ. | 1. Доповідь «Як вихова тидитину фізично здоровою» Презентація «Як виховати дитину фізично здоровою» Директор НВК М. Роман 2. Бесіда «Життєвий простір без насильства», «Школа та сім’я: як організувати ефективну взаємодію з профілактики та протидії булінгу. Як батьки і вчителі можуть допомогти дітям» Соціальний педагог Т. Рацин 3. Відвідування учнями школи Організація та проведення ДПА в 4та 9 класах Заступникдиректора з НВР Т. Корпош | Лютий | Роман М.Ю. Корпош Т.Ю. Рацин Т.В. Класні керівники | ЗАГАЛЬНОШКІЛЬНІ БАТЬКІВСЬКІ ЗБОРИ ![]() ![]() |
План проведення роботи з батьками У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ КОМПЛЕКСІ "ШИРОКІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІ СТУПЕНІВ-ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД" на 2019-2020 навчальний рік
№ п/п | Зміст | Дата проведення | Відповідальні | Відмітка про виконання |
1. | Обрати батьківські комітети в класах, делегувати представників до ради школи | Вересень | Класні керівники | |
2. | Організувати роботу батьківського всеобучу(за окремим планом) | Протягом року | Заступник директора з НВР | |
3. | Двічі на семестр проводити батьківські збори, на які виносити актуальні питання життя і діяльності школи, навчання і виховання учнів | протягом року | Заступник директора з НВР, класні керівники | |
4. | Організувати роботу психологічної консультативної служби для батьків | протягом року | Психолог | |
5. | Зміцнювати зв'язки вчителів-предметників з батьками, викликати для співбесіди батьків учнів, які не всигають у навчанні, з метою надання їм методичних консультацій | протягом року | Вчителі, класні керівники | |
6. | Тримати під постійним контролем неблагополучні сім'ї, які опинилися в складних життєвих умовах. Підтримувати зв'язок з родинами, де виховуються учні, схильні доправопорушень | протягом року | класні керівники | |
7. | Здійснювати правову освіту батьків, залучати до цієї роботи працівників правоохоронних органів | протягом року | класні керівники | |
8. | Провести спільні батьківські збори, виховні години та свята згідно із планом роботи школи на рік | протягом року | Класні керівники | |
9. | Надавати консультативну допомогу вчителям, батькам та учням 5-х класів на тему: "Як допомагати учням добре вчитися". Результати розглянути на батьківських зборах | Жовтень | Класні керівники, психолог | |
10. | Виносити на батьківський всеобуч питання: "Покарання і заохочення в сім'ї", "Особливості юнацького віку та врахування їх у родинному вихованні" | Листопад, грудень | класні керівники | |
11. | Організовувати співпрацю батьківського комітету школи та відповідних структур з питань правового виховання , з питань профілактичної роботи серед батьків та учнів | протягом року | адміністрація школи | |
12. | Двічі на семестр проводити класні батьківські збори на які виносити актуальні питання життя та діяльності класних колективів, навчання й виховання учнів | двічі на семестр | класні керівники | |
13. | Зміцнювати зв’язки вчителів-предметників із батьками , викликати для співбесід батьків учнів , які не встигають у навчанні, з метою надання їм методичних консультацій | протягом року | класні керівники | |
14. | Здійснювати правову освіту батьків, залучати до цієї роботи працівників правоохоронних органів | протягом року | адміністрація школи | |
15. | Підготувати звітний концерт художньої самодіяльності для батьків | травень | педагог –організатор, класні керівники керівники гуртків | |
16. | Залучення всіх батьків до підготовки школи до нового навчального року. | травень- серпень | класні керівники | |
17. | Опрацювання оперативної інформації з батьківських зборів про зауваження пропозиції та побажання батьків щодо поліпшення навчально-виховного процесу. | протягом року | адміністрація школи , класні керівники. | |
18. | Проведення звіту голови батьківського комітету школи, затвердження плану роботи на новий навчальний рік. | травень | батьківський комітет школи |
План проведення батьківського всеобучу
У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ КОМПЛЕКСІ "ШИРОКІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІ СТУПЕНІВ-ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД" на 2019-2020 навчальний рік
№ п/п | Тематика засідань | Дата | Відпові- дальний | Примітка |
1. | Лекція «Результативність навчання. Від чого вона залежить?» | Вересень | ЗДзНВР | |
2. | Консультація "Запобігання соціальним стереотипам і батьківським установкам на вибір дитини" | Жовтень | Соціальний педагог | |
3. | Круглий стіл «Негативні звички: статистика, шляхи подолання. Попередження правопорушень». | Листопад | ЗДзНВР | |
4. | Посиденьки з батьками «Роль національно-патріотичного виховання у формуванні духовно морального світогляду школярів. Виховання громадянина-патріота» | Грудень | ЗДзНВР | |
5. | Практичне заняття "Зупинемо булінг разом" | Січень | Соціальний педагог | |
6. | Дискусія «Роль родини в розвитку працездатності учня». | Лютий | Класні керівники | |
7. | Дитячо-батьківський тренінг "Я тебе розумію!" | Березень | Соціальний педагог | |
8. | Педагогічне читання «Роль родини в розвитку моральних якостей школяра». | Квітень | Класні керівники | |
9. | Батьківський тренінг «Культурні цінності родини й дитини». | Травень | Адміністрація НВК |
ПЛАН
проведення батьківських зборів на 2018/2019 навчальний рік
№ з/п | Тема | Дата проведення | Відповідальний |
1. | 1. Підсумки підготовки школи до нового 2018-19 н.р. 2. Організація навчально – виховного процесу в школі у 2018-19 н.р. 3. Забезпечення учнів підручниками. 4. Підсумки літнього оздоровлення. 5. Про організацію харчування в школі. 6. Повідомлення «Адміністративна та кримінальна відповідальність батьків». 7. Фінансове забезпечення школи. | Жовтень | Класні керівники 1-9 класів |
2. | 1. Лекція «Батьки, діти, школа: стилі виховання». 2. Батькам про права та обов’язки дітей. 3. Співпраця батьків і школи як необхідна умова розвитку дитини. 4. Про стан відвідування учнями школи та робота по попередженню правопорушень серед неповнолітніх. 5. Про зайнятість учнів в гуртках в позаурочний час. 6. Про організацію дозвілля школярів під час зимових канікул та новорічних свят. | Грудень ![]() | Роман М.Ю. - директор НВК; Корпош Т.Ю. - ЗДЗНВР Рацин Т.В.- соціальний педагог |
3. | 1. Лекція «Життєвий простір без насильства». 2. Співробітництво батьків і педагогічного колективу по створенню здоров’язберігаючого середовища у навчальному закладі. 3. Вибір учнями майбутньої професії. 4. Відповідальність батьків за забезпечення безпеки життєдіяльності дітей. 5. Організаційні питання. | Березень | Класні керівники, соціальний педагог |
4. | 1. Завдання сім’ї та школи з підготовки до організованого закінчення навчального року. 2. Ознайомлення з нормативно-правовою базою організованого закінчення 2018-19 навчального року (ДПА і ЗНО). 3. Результативність досягнень учасників навчально-виховного процесу. 4. Дитячий відпочинок влітку: проблеми, пропозиції, попередження травматизму. 5. Звіт голови батьківського комітету про проведену роботу. 6. Про підготовку школи до нового 2019-20 н.року, участь батьків школи у ремонті класних кімнат та приміщень школи. | Травень | Роман М.Ю. - директор НВК; Корпош Т.Ю. - ЗДЗНВР; Рацин Т.В.- соціальний педагог |
Батьківські збори на тему "БАТЬКИ, ДІТИ, ШКОЛА: СТИЛІ ВИХОВАННЯ" Презентація
Батьківські збори на тему "БАТЬКИ, ДІТИ, ШКОЛА: СТИЛІ ВИХОВАННЯ" Доповідь
2017-2018 навчальний рік
ПЛАН
проведення загальношкільних батьківських зборів на 2017/2018 навчальний рік
І засідання класні збори Вересень «Партнерство ради майбутнього»
ІІ засідання загальношкільні + класні збори Грудень «Взаємодія школи і сім’ї у вихованні особистості»
|
![]() ІІІ засідання - класні збори Лютий «Як виховати дитину фізично здоровою» 1. .«Фізіологічні проблеми дітей молодшого та старшого шкільного віку». 2. Ознайомлення батьків з результатами анкетування учнів на тему «Спорт у моєму житті». Обговорення результатів анкетування. 3.«Фізичний розвиток та виховання школярів на уроках фізкультури». 4. Про результати медичного огляду учнів. 5. Про організацію роботи закладу з попередження дитячого травматизму, виконання норм і правил ТБ, пожежної безпеки, дорожнього руху, санітарії та гігієни. 6. Про охоплення учнів школи гарячим харчуванням,організація безкоштовного харчування учнів. 7. Зустріч з працівниками центру зайнятості. «Врахування інтересів, здібностей, нахилів підлітків у подальшому виборі професії. 8. Рубрика: «Думки вголос» ІV засідання загальношкільні + класні збори Травень «Здобутки та перспективи» 1. Педагог, учень і батьки в системі національного виховання. 2. Про підготовку учнів до державної підсумкової атестації в 4, 9 та 11 класах. 3. Про підсумки навчально- виховного процесув школі за 2017/2018 навчальний рік та результативність участі учнів в предметних олімпіадах, конкурсах, турнірах.3. Про оздоровлення дітей влітку 2018 року. Організація роботи пришкільного табору відпочинку. 4.Про попередження дитячого травматизму під час літніх канікул. 5. Про стан виховної роботи в школі. 6. Рубрика: «Думки в голос». |
2016-2017 навчальний рік
ІІ СЕМЕСТР
Батьківські збори березень 2017)
Конфлікт в учнівськомуколективі, шляхи запобігання та конструктивного розв'язання проблем. ПРЕЗЕНТАЦІЯ ЗАВАНТАЖИТИ
Конфлікт в учнівськомуколективі, шляхи запобігання та конструктивного розв'язання проблем. ДОПОВІДЬ ЗАВАНТАЖИТИ



І семестр (13 грудня)
Батьківські збори "Що заважає і що допомагає дитині вчитися" (доповідь) ЗАВАНТАЖИТИ
Батьківські збори "Що заважає і що допомагає дитині вчитися"(презентація) ЗАВАНТАЖИТИ
Батьківські збори на тему «Школа-учні-батьки»,«Що заважає і що допомагає дитині вчитися."(ІІ семестр 2015-2016 року) доповідь ЗАВАНТАЖИТИ
Батьківські збори на тему «Школа-учні-батьки», «Що заважає і що допомагає дитині вчитися."(ІІ семестр 2015-2016 року) презентація ЗАВАНТАЖИТИ
Батьківські збори «Важкі підлітки – дзеркало наших помилок» (ІІ семестр 2015-2016 року) доповідь ЗАВАНТАЖИТИ
Батьківські збори "Що заважає і що допомагає дитині вчитися" (ІІ семестр 2015-2016 року) доповідь ЗАВАНТАЖИТИ


Батьківські збори
«Співпраця школи і сім'ї у реалізації концепції національно-патріотичного виховання» (І семестр 2015-2016 н.р.) ДОПОВІДЬ ЗАВАНТАЖИТИ
Батьківські збори
«Співпраця школи і сім'ї у реалізації концепції національно-патріотичного виховання» 9І семестр 2015-2016 н.р.) Презентація ЗАВАНТ
10 правил виховання дорослих дітей
Відеофільм Бережіть своїх дітей
Батьківські збори проведені дирекцією школи у 6 класі на тему «Морально-психологічний мікроклімат у учнівському колективі 6-го класу» 2015-2016 н.р. Доповідь ЗАВАНТАЖИТИ
1. Доповідь до батьківських зборів (І семестр 2014-2015 року) завантажити
2. Презентація до батьківських зборів (І семестр) завантажити
1. Доповідь до батьківських зборів (1 лютого) ІІ семестр 2014-2015н. року ЗАВАНТАЖИТИ
2. Презентація до батьківських зборів(1 лютого) ІІ семестр 20143- 2015 н.року ЗАВАНТАЖИТИ
ПОЛОЖЕННЯ про батьківські збори та батьківський всеобуч
1.Загальні положення
1.1. Авторитет школи та вчителів у багатьох випадках визначається організацією та проведенням батьківських зборів.
1.2. Батьківські збори — форма аналізу, осмислення на основі даних педагогічної науки, досвіду виховання.
1.3. Батьківські збори — це школа виховання батьків, формуюча батьківська суспільна думка, батьківський колектив.
1.4. Батьки (особи, які їх замінюють) зобов'язані відвідувати батьківські збори, які проводить школа (із Статуту школи).
1.5. Даний документ є локальним актом щодо питань регулювання відносин між школою та батьками.
2.Мета та задачі батьківських зборів
2.1. Виховання батьків, батьківського колективу.
2.2. Формування батьківської суспільної думки.
2.3. Ознайомлення батьків із питаннями педагогіки, психології, законодавства України.
3.Види батьківських зборів
3.1. Існують такі види батьківських зборів:
• організаційні;
• тематичні;
• збори-диспути;
• звітові;
• збори-консультації;
• збори-співбесіди.
3.2. Батьківські збори, як правило, є комбінованими.
3.3. Основна частина батьківських зборів—педагогічна просвіта (батьківський всеобуч).
3.4. Батьківський всеобуч планується відповідно до:
• вимог соціуму;
• напряму роботи школи;
• вікових особливостей дітей
4.Задачі батьківського всеобучу
4.1. Знайомство батьків з основами педагогічних, психологічних, правових знань.
4.2. Забезпечення єдності виховної взаємодії школи та сім'ї.
4.3. Узагальнення та розповсюдження позитивного досвіду виховання.
4.4. Попередження батьків про уникнення найпоширеніших помилок.
4.5. Залучення батьків до активної участі у виховному процесі.
5.Проведення батьківських зборів
5.1. Загальношкільні батьківські збори проводяться один раз на семестр за планом роботи школи.
5.2. Основні питання, які розглядають на зборах:
а) ознайомлення:
• з документами про школу;
• з основними напрямками роботи школи;
• із задачами, які стоять перед школою;
• зі звітами про роботу;
• із локальними актами;
б) обмін досвідом щодо питані виховання дітей;
в) використання знань, умінь можливостей батьків у робот з дітьми;
г) надання допомоги у вирішенні господарчих питань.
5.3. Класні батьківські зборі проводяться один раз на семестр.
5.4. Основні питання, які розглядають на батьківських зборах
• аналіз навчально-виховного процесу у класі;
• задачі, які визначають подальшу роботу;
• планування, організація діяльності щодо виконанні задач;
• підведення підсумків;
• актуальні педагогічні, психологічні, правові проблеми (батьківський всеобуч).
5.5. При підготовці та проведенні батьківських зборів слід враховувати ряд важливих моментів:
• атмосферу співробітництва школи та сім'ї щодо реалізації програми посилення «плюси та ліквідації «мінусів» у характері та поведінці дитини;
• інтонацію зборів: радимо та роздумуємо разом;
• професіоналізм педагогів — знання, компетентність (про життя кожної дитини не лише у школі, а й за її межами, уявлення про рівень їхніх вимог, стан здоров'я);
• добрі, довірливі стосунки
• головні показники ефектності батьківських зборів — це:
а) активна участь батьків:
б) атмосфера активного обговорення питань;
в) обмін досвідом;
г) відповіді на питання, поради та рекомендації
6.Права батьківських зборів
Батьківські збори мають право:
а) звернути увагу батьків на:
• правильне виконання рішень зборів;
• виконання п. 4 ст. 52 Закону України «Про освіту» (батьки (законні представники) навчаються, вихователі несуть відповідальність за виховання дітей, отримання ними основної загальної освіти);
• виконання п. 4 ст. 17 Закону України «Про освіту» (відповідальність за ліквідацію учнівської академзаборгованості протягом наступного навчального року покладається на їхніх батьків (законних представників);
• виконання Статуту школи (батьки зобов'язані виконувати Статут школи);
• обговорення питань про шкільне життя та прийняття рішень у формі пропозицій;
б) запрошувати на збори спеціалістів:
• юристів;
• лікарів;
• психологів;
• працівників правоохоронних органів;
• членів адміністрації школи;
• представників громадських організацій.
Усі пропозиції батьківських зборів розглядаються посадовими особами Закладу з наступними повідомленнями про результати розгляду, термін розгляду пропозицій — один місяць.
7.Документація батьківських зборів
7.1. На всіх батьківських зборах ведеться протокол.
7.2. Протоколи батьківських зборів:
• підписуються головою та секретарем батьківських зборів;
• зберігаються у методичному кабінеті школи та відносяться до шкільної документації;
• протоколи класних батьківських зборів зберігаються у класних керівників.
7.3. Зошит протоколів повинен бути прошнурований, пронумерований, скріплений підписом Голови батьківського комітету.
7.4. Матеріали батьківських зборів зберігаються у методичному кабінеті у папці зі скорозшивачем та відносяться до шкільної документації.
7.5. Термін зберігання протоколів та документів до них визначається терміном навчання учнів на визначеному щаблі:
• 1—3-ті класи — 3 роки;
• 5—9-ті класи — 5 років;
• 10—11-ті класи — 2 роки.
8.Заключні положення
8.1. Батьківський всеобуч, який проходить на батьківських зборах, може змінюватись у зв'язку зі змінами:
• соціуму;
• напрямку роботи школи;
• рівня освіти батьків.
8.2. Зміни та доповнення до батьківського всеобучу розробляються спільно з:
• адміністрацією;
• психологами;
• головою методичного об'єднання класних керівників;
• представниками науки.
8.3. Зміни та доповнення до батьківського всеобучу розглядаються на засіданні педагогічної ради у присутності представників загальношкільного батьківського комітету та затверджуються педрадою.
Батьківські збори є найважливішою формою взаємодії сім'ї і школи, засобом підвищення ефективності навчально-виховного процесу. Однак для того, щоб воно дійсно виконувало свою роль, необхідно його правильно підготувати і провести. Багато батьків скаржаться на те, що в сучасній школі на зборах класні керівники обговорюють лише організаційні та матеріально-технічні питання, збираючи гроші з батьків.
Які ж функції повинні виконувати батьківські збори?
Серед таких функцій слід вказати:
1) ознайомлення батьків зі змістом та методикою навчально - виховного процесу в школі (характеристика використовуваних навчальних програм, методів навчання, розповідь про проведені позаурочних заходах, факультативах, гуртках і т.п.);
2) психолого - педагогічна освіта тат і мам, яке може виражатися в інформуванні батьків про особливості конкретного віку, умови успішної взаємодії з дітьми і т.д.;
3) залучення батьків до спільного з дітьми діяльність (позаурочні заходи - конкурси, екскурсії, походи тощо);
4) спільне вирішення організаційних питань (харчування, чергування, дисципліни та інших проблем).
Вибір виду і форми батьківських зборів залежить від його тематики і поставлених цілей.
Серед видів можна виділити: організаційні (присвячені, наприклад, майбутньої далекої екскурсії дітей або підготовці до багатоденні походи), збори за планом психолого - педагогічного освіти (наприклад, лекція з залученням психолога про умови успішного спілкування з підлітками), тематичні, зборів-диспути з актуальних проблем навчально - виховного процесу, підсумкові (четвертної) і т.д. Тематика батьківських зборів зазвичай визначається педагогами і може обговорюватися на батьківському комітеті.
Батьківські збори так само можна розділити на загальношкільні, збори з паралелей і класні.
Загальношкільні батьківські збори проводяться зазвичай рідше, ніж класні, раз - два на рік, і то в разі потреби. Тат і мам знайомлять з новими статутними документами школи, нормативними актами у сфері освіти, з основними напрямками, завданнями і підсумками роботи навчального закладу. Збори батьків певної паралелі може проводитися у випадку необхідності обговорення найважливішої проблеми, питання, що стосується тільки учнів даних класів (наприклад, збори батьків випускних класів, тат і мам першокласників).
Класні батьківські збори організовуються кілька разів на рік зазвичай в кінці чверті, триместр, півріччя. На них обговорюються найважливіші завдання навчально-виховної роботи в даному класі, проводиться планування виховної роботи, визначаються способи і методи ефективного співробітництва сім'ї і школи, підводяться підсумки виконаної роботи.
З чого починається підготовка до батьківських зборів?
З визначення його тематики. Необхідні теми нерідко повідомляються адміністрацією, визначаються самостійно педагогами (класним керівником, або вчителями - предметниками), пропонуються батьками. Дуже важливо порадитися з батьками дітей стосовно того, які питання і проблеми їх цікавлять.
Далі слід визначити форму проведення зборів та його зміст - можливо, навіть написати коротко конспект з викладенням інформації, яку треба довести до відома батьків.
Нерідко батьківські збори зводяться до монологу педагога, проте слід активно залучати батьків до обговорення проблем навчально - виховного та організаційного характеру.
Збори можуть проводитися у формі лекції (у ролі лектора - педагог, психолог, лікар), дискусії, роботи по групах для обговорення найважливіших питань роботи і т.д.
Найчастіше використовується традиційна форма проведення батьківських зборів - виступ класного керівника з подальшими його відповідями на запитання батьків.
Зміст для зборів можна почерпнути з психолого - педагогічних книг, газет і журналів, спілкування з вчителями - предметниками, дітьми, батьками, шкільною адміністрацією.
Cлід заздалегідь домовитися з фахівцями, які допоможуть вам провести збори – з педагогами - предметниками, соціальним педагогом, шкільним психологом, медичними працівниками. Дуже добре, якщо вдасться залучити до підготовки зборів батьків. Якщо в планах стоїть виступ батьків, необхідно хоча б у загальних рисах обговорити основні тези, напрямки виступу.
Визначившись з тематикою, формою проведення та змістом зборів, необхідно підготувати засоби - ілюстрації, документи (наприклад, шкільні щоденники та журнали, нормативні документи - Статут Школи, Правила учнів). Важливо так само встановити час проведення зборів і підготувати для його проведення приміщення, подбавши про його чистоту, провітрювання та забезпечення місць для всіх учасників.
Інформація про час і місце проведення зборів повинна бути донесена до батьків завчасно - можна записати її в щоденниках учнів, зателефонувати тим татам і мамам, чия присутність у зв'язку з обговорюваною проблемою дуже важлива для вас. Непогано буде, якщо батьки розпишуться в щоденниках, що ознайомлені з оголошенням про проведення зборів, а якщо не зможуть прийти, то нехай попередять заздалегідь. Завчасне оповіщення дозволить батькам скорегувати свої плани на вечір і знайти час для відвідування батьківських зборів.
Основне виступ на зборах не повинно займати багато часу - ввечері після роботи більшість батьків навряд чи адекватно його сприймуть. Необхідно мати чіткий план проведення зборів - після виступу виділити час на запитання батьків, обговорення інших тем. Бажано про витівки окремих учнів повідомляти їх батькам в індивідуальному порядку (наприклад, в розмові після загальних зборів).
Щоб батьки були з самого початку гарним помічниками школи, їх треба активно підключати до вирішення актуальних питань навчально - виховного процесу, залучати до спільного з дітьми позаурочну діяльність. Батьківський комітет, обраний на батьківських зборах, - важлива опора класного керівника. Багато питань педагогу допоможуть вирішити саме члени батьківського комітету. На зборах після обговорення організаційних моментів (харчування, фінансово - матеріальних аспектів організації позаурочних заходів, підготовки до іспитів, випускного вечора і т.п.) треба відразу визначити ступінь і форми участі батьків у вирішенні даних проблем.
Педагогу не слід забувати, що батьківські збори, на якому відбувається особиста зустріч класного керівника з батьками його підопічних - важливий засіб формування думки тат і мам про школу, вчителів, яким вони довіряють своє чадо. До зборів слід ретельно готуватися, продумуючи грунтовно його методику і зміст.
Орієнтовні теми проведення класних батьківських зборів
1 клас
1.Шестирічна дитина. Яка вона? (консультація вчителя)
2.Як допомогти дитині у навчанні.
3.Народна педагогіка, народна казка у формуванні морально-етичних цінностей у дітей.
2 клас
1.Психологічні аспекти виховання і заохочення до навчання дітей молодшого шкільного віку.
2.Щоб не згасло родинне вогнище.
3.Українські народні традиції в сімейному вихованні. Ознайомлення дітей з родиною та родоводом.
3 клас
1.Умови успішного виховання в сім’ї: єдність вимог дорослих до дітей, атмосфера злагоди і довіри.
2.Виховання самостійності, відповідальності.
3.Народні морально-етичні цінності та їх врахування в сучасному сімейному вихованні.
4 клас
1.Спільна діяльність батьків і дітей як спосіб формування морально-етичних цінностей молодших школярів.
2.Гра в житті дитини. Світ сімейних захоплень.
3.Родинне свято «Сім’я –ключ до щастя»
5 клас
1.Психолого-педагогічні особливості виховання молодших підлітків.
2.Розвиток творчих здібностей дитини у процесі спільної діяльності.
3.Союз сім’ї та школи.*
6 клас
1.Сфери і специфіка спілкування підлітків.
2.Патріотичне виховання дітей у сім’ї, зв'язок поколінь, знайомство з культурою, звичаями і традиціями родини та рідного краю.
3.Формування здорового способу життя молодших підлітків.
7 клас
1.Старший підлітковий вік і його особливості.
2.Педагогіка почуттів і культура їх вираження. Формування культури поведінки дітей.
3.Духовний світ особистості. Морально-етичні цінності особистості та їх врахування в сучасному сімейному вихованні.
8 клас
1.Виховання характеру і формування моральних якостей особистості.
2.Профорієнтація і допрофільнапідготовка старших підлітків; шляхи самовизначення і вибору професії.
3.Щаслива сім’я. Яка вона? (збори-диспут)*
9 клас
1.Рольсім’ї у визначенні життєвого шляху старшокласників.
2.Про шкідливі звички і роль батьків в подальшому розвитку стійкої потреби дітей щодо здорового способу життя.
3.Проблеми виховання юнаків і дівчат. Педагогіка почуттів, етика сімейних стосунків.
У І семестрі 2014/2015 навчального року до навчання та виховання учнів педагогічний колектив школи підійшов відповідально, основні напрямки плану роботи підготовки школи та початок навчального процесу виконано успішно.
Мета:
- створення умов для здобуття повноцінної освіти нарівні Державних стандартів;
- для реалізації індивідуальних творчих потреб, повноцінного морального, психічного, фізичного розвитку, забезпечення умов для самовираження, самореалізації, саморозвитку учнів через різні види діяльності;
- формування творчо мислячої особистості, здатної до продуктивної праці у світі, що динамічно розвивається.
Головними завданнями школи є:
1.Забезпечення реалізації права громадян на загальну середню освіту, формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, підготовленої до професійного самовизначення, а також створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину й суспільство;
2. Забезпечення моральної, інтелектуальної та психологічної готовності учнівської молоді до здобуття освіти;
3. Забезпечення відповідних умов для навчання і виховання фізично та психічно здорової особи;
4. Створення сприятливих умов для самовираження особистості учнів у різних видах діяльності, розкриття в них позитивних природних нахилів, здібностей і обдарованостей;
5. Запровадження системи варіативного навчання відповідно до потреб і здібностей учнів;
У 2014-2015 н.р. педагогічний колектив продовжив працювати над вирішенням наступних проблем:
2. Робота над підвищенням навчальних досягнень учнів, їх вихованості. Робота з обдарованими дітьми.
3. Активізація всіх ланок учнівського самоврядування.
4. Ресурсне забезпечення якості освіти. Поліпшення матеріально-технічної бази школи, дидактичного забезпечення навчального процесу.
5. Проблема збереження здоров’я учнів.
Виходячи з цього аналізу, на 2014-2015 н.р. педагогічний колектив працює над вирішенням трьох головних проблем:
1. Розбіжність між Державними стандартами та рівнем знань, умінь та навичок учнів.
2. Здоровий спосіб життя – наш вибір.
3. Формування громадсько-активної школи.
Виходячи з намічених проблем, була сформульована основна мета школи – створення умов для розвитку освіченої, морально і фізично здорової, естетично розвинутої, трудолюбивої, життєтворчої особистості, громадянина України.
Головним показником якісних змін в 2014-2015 н.р. мають стати:
1. Створення комфортних умов навчання;
2. Якісний ріст рівня освіти;
3. Рейтинг навчального закладу;
У школі на початок 2014-2015н.р. нараховується 24 педпрацівники. З них основну роботу мають 23,а 1 за сумісництвом. Вищу освіту мають 19 вчителів, а базову вищу - 1 вчитель, середню спеціальну - 5 вчителів. 6-и вчителям присвоєно кваліфікаційну категорію „спеціаліст вищої категорії”, вчителів які мають кваліфікаційну категорію „спеціаліст першої категорії” немає, 5 вчителів мають кваліфікаційну категорію „спеціаліст другої категорії”, 4 вчителі мають кваліфікаційну категорію „спеціаліст”, 5 вчителів мають 9-ий тарифний розряд, 1 вчитель має 8-ий тарифний розряд .
Тижневе навантаження вчителів здійснюється тарифікаційною комісією. У 2014/2015 навчальному році потреба закладу в педагогічних кадрах забезпечена на 100%.
Розстановка працівників здійснювалася у відповідності до їх фаху та кваліфікаційного рівня.
Згідно з планом методичної роботи педагогічними працівниками закладу науково-методична робота проводиться на рівні вивчення передових педагогічних технологій та впровадження в практику роботи досягнень педагогічної науки. У школі діють 4 методобєднання Головні зусилля членів методичної ради та керівників шкільних методичних об’єднань зосереджені на наданні реальної, дієвої допомоги педагогічним працівникам, особливо молодим, у підвищенні їхньої професійної майстерності, створенні творчої атмосфери, такого морально – психологічного клімату, який сприяв би пошуку кращих технологій педагогічної праці, ефективному втіленню інновацій, що сприятиме покращенню виховного процесу в школі.
Під керівництвом учителів учні нашої школи беруть участь у олімпіадах І та ІІ етапів
За результатами участі в предметних олімпіадах школа має 3 місце з трудового навчання. На жаль не всі вчителі на цьму рівні можуть досягти поставленої мети , є над чим працювати протягом 2014/2015 н.р. Учні нашої школи постійно беруть активну участь конкурсах з української мови та літератури «Соняшник» та «Патріот», фізики „Левеня”, з математики „Кенгуру”, з історії «Лелека», зявився конкурс з етики «Кришталева сова». Конкурси ці проводяться в україні на платній основі, але коли підводимо підсумки, учні отримують сертифікати та призи завжди приємно у першу чергу учням і задоволені результатами та учителі. Вище згадане про методичний аспект в роботі з обдарованими дітьми свідчить про великий потенціал педагогічного колективу у цьому напрямку.
Зауваження: низький відсоток учнів з високим рівнем навчальних досягнень.
Пропозиції: покращувати знання учнів за рахунок впровадження в практику роботи учителів досягнень інноваційних технологій, використання позаурочної роботи з учнями, які мають достатній та середній рівні навчальних досягнень.
Методична робота в школі проводиться планово, систематично відповідно до річного плану роботи, планів методичної ради та методичних об’єднань. Робота МО планується виходячи з потреб та інтересів вчителів. Пріоритетними є питання методики викладання навчального предмета, організації наставництва, допомоги вчителеві у виборі змісту навчального курсу, календарно-тематичного планування, особливостей викладання предметів з використанням новітніх технологій, проведення учнівських конкурсів, олімпіад, змагань.
У цьому році школа розпочала працювати над новою науково – методичною темою «Підвищення якості освіти, оновлення змісту і форми організації навчально-виховного процесу через удосконалення творчої співпраці вчителів і учнів»
Основні завдання і зміст методичної роботи школи визначається такими напрямками:
Першочерговими завданнями, спрямованими на реалізацію теми є:
підвищення рівня педагогічних знань і педагогічної майстерності вчителя;
вивчення і застосування у своїй діяльності інноваційних педагогічних технологій;
підвищення якості навчальних досягнень учнів через використання інформаційно-комунікаційних технологій на
уроках;
підвищення ефективності навчально-виховного процесу через активізацію навчальної діяльності учнів;
підвищення значущості принципу індивідуалізації навчання;
запровадження Державного стандарту початкової загальної освіти;
реалізація основних положень особистісно-орієнтованого підходу до навчання та виховання;
підтримка інноваційної, експериментальної діяльності педагогічних працівників;
організація і стимулювання суспільно-педагогічної діяльності педагогів;
впровадження інформаційних та комунікаційних технологій комп`ютерізації та інформатизації НВП;
модернізація навчально-виховного процесу на засадах компетентнісного підходу;
проведення шкільних олімпіад та більш ретельна індивідуальна підготовка учнів до участі в олімпіадах, конкурсах
різного рівня, МАН, робота зі здібними та обдарованими учнями;
диференціація навчання, робота з обдарованими дітьми;
профілізація навчання, науково-методичне та кадрове забезпечення допрофільного та профільного навчання;
залучення школярів до енергоощадного способу життя, питань використання енергії, економії енергії та
економічних ресурсів;
формування здорв’язберігаючої компетентності учнів;
Методична рада постійно протягом року надає реальну дієву допомогу всім членам педагогічного колективу у підготовці до проведення педагогічних рад, відкритих уроків, районних семінарів.
Усі рішення, прийняті педагогічними радами, допомагають скоригувати роботу педагогічного колективу школи, направити її на рішення проблем, які диктує сьогодення, на підвищення якості освіти, вдосконалення навчально-виховного процесу.
З метою вивчення стану викладання предметів в школі складений перспективний план на п’ять років з 2014 по 2019 рік. На його основі складається план вивчення стану викладання предметів на поточний рік, який відображається у річному плані роботи і здійснюється за таким етапами:
I. Підготовча робота адміністрації.
I. Індивідуальна робота з учителем.
I. Відвідування циклу уроків.
I. Позакласна робота.
I. Аналітична та узагальнююча робота адміністрації.
I. Обговорення підсумків контролю з учителем.
Підвищенню педагогічної майстерності та розповсюдженню досвіду роботи вчителів сприяли шкільні предметно-методичні тижні, виставки педагогічних наробок вчителів, які атестуються.
Багато уваги приділяється вивченню питань вікової психології учнів. На психолого-педагогічних семінарах розглядалися питання, пов’язані з розвитком індивідуальних особливостей учнів.
Запроваджений дієвий контроль за ефективністю використання вчителями різних методик, технологій навчання предмету, відстеження їх впливу на результати навчання, а також чіткий контроль та встановлення зв’язку між відвідуванням занять та якістю знань учнів, своєчасне виставлення оцінок як у журнал, так і у щоденники учнів. Траплялися випадки порушення виставлення оцінок у журнал та не виставлення їх зовсім в учнівські щоденники.
Виховна робота в школі у І семестрі 2014/2015 навчальному році реалізована через науково - методичну тему «Створення умов для формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя», при цьому застосовувались сучасні виховні технології, розвивалась суспільна активність учнів, формувались ціннісні орієнтації, спрямовані на здоровий спосіб життя.
Виховна робота школи спрямована на розвиток формування здорової, соціально зрілої, творчої особистості з високим національним культурним потенціалом, розвиненим почуттям прекрасного.
Значна увага приділялася патріотичному вихованню. Проводилася робота щодо виховання поваги у молодого покоління до Конституції України, державних символів, любові до рідної землі, української мови, національної культури та традицій. З метою висвітлення історії розвитку України як правової, соціальної, демократичної країни у школі проведено виховні години, брейн-ринги, уроки духовності, круглі столи, тренінги, усні журнали, історичні читання.
З метою реалізації громадянського виховання у кожному кабінеті створені куточки державної символіки, в коридорі школи оформлений ритуальний куточок, змістовна експозиція до Дня Перемоги в шкільному краєзнавчому музеї.
Спортивно-масова робота включала в себе спортивні змагання, районну спартакіаду «Веселі старти», Дні здоров’я, Олімпійські уроки, фізкультхвилинки на уроках, рухливі перерви. Учні школи беруть активну участь в спортивно-масовій роботі: змаганнях з волейболу, футболу
Значна увага приділялася попередженню дитячого травматизму. У вересні пройшов місячник «Увага, діти на дорозі!», в рамках якого проведено тематичні бесіди, практичні заняття
Будемо сподіватись що це стане позитивним у зменшенні випадків травмування дітей, адже без цього у нас не обходитьс
Шкільні гуртки, гуртки на базі школи сприяють всебічному розвитку наших вихованців.
Стан матеріально-технічного забезпечення
В Широківській ЗОШ І-ІІІ ступенів діють 9 навчальних навчальних класів з них 4 кабінети початкової школи, ігровий спортивний майданчик
Класи укомплектовані учнівськими меблями відповідно до ростових вимог. Меблі промаркіровані.
В бібліотеці книги розміщені на книжкових стелажах, бібліотечний фонд становить: 3679
Забезпеченість підручниками становить: 1-4 класи – 100 %, 5- 9 класи – 100% Проблемним питанням залишається 6 клас, але…
Великим плюсом у роботі нашої школи є їдальня. Яка на даний час обладнана відповідно до санітарно-гігієнічних вимог. У цьм унавчальному році нам вдалося забезпечити матеріальну базу їдальні, майже на 100 відсотків, водонагрівач, духова шафа, мийка забезпечують нормальне функціонування їдальні.
Харчування учнів здійснюється в їдальні школи, яка знаходиться в окремому приміщенні, згідно державним санітарним правилам і нормам влаштування та утримання загальноосвітніх навчальних закладів. Їдальня обладнана достатньою кількістю приміщень та інвентарем, каналізацією, водогоном.
Учні початкових класів та пільгових категорій харчуються безкоштовно.
Примірне меню погоджене з санепідемстанцією.
Асортимент обідів різноманітний.
Учні харчуються на великій перерві. Посуду достатньо для прийняття їжі учнями в два етапи. Посадочних місць на 50 учнів. Рекреації приміщення естетично оформлені, прикрашені квітами.
Заклад має комп’ютерний клас. Кількість ПК у навчальному кабінеті з інформатики 6, Кабінет має санітарний паспорт і відповідає санітарним вимогам для проведення навчально-виховного процесу.
В комп’ютерному класі існує локальна мережа. ПК підключені до віртуальної приватної мережі Інтернет. Є у наявності електронні засоби навчального призначення, які мають гриф МОНУ.
Заклад забезпечений сканером, 2 принтерами, 1 мультимедійний проекторами. Вчителі проводять уроки з використанням ІКТ.
Зауваження: недостатня кількість мультимедійних проекторів для використання їх на уроках.
Рішення
1.Формувати кадровий потенціал школи в основному за рахунок цільової підготовки молоді у педагогічних ВНЗ через денну та заочну форми навчання. У прийомі на роботу перевагу надавати педагогічним працівникам з відповідною вищою освітою.
Постійно.
2. Покращення знань учнів за рахунок впровадження в практику роботи учителів досягнень інноваційних технологій, використання позаурочної роботи з учнями, які мають достатній та середній рівні навчальних досягнень.
Постійно.
3. Учителям школи систематично працювати над підвищенням рівня самоосвіти.
Постійно.
4. Адміністрації школи продовжувати роботу по зміцненню та оновленню матеріальної бази школи, поновити меблі в класних кімнатах, продовжувати проведення роботи по залученню коштів для придбання сучасного інноваційного обладнання.
Постійно.
5. Удосконалювати спільну роботу педагогічного колективу та батьків щодо виховання підростаючого покоління, виховання поваги у молодого покоління до Конституції України, державних символів, любові до рідної землі, української мови, національної культури та традицій, висвітлення історії розвитку України як правової, соціальної, демократичної країни.
Постійно.
8. Продовжити спільну роботу педагогічного колективу школи та батьків щодо залучення учнів до здорового способу життя, охоплення дітей 100 % гарячим харчуванням, недопущенням дитячого травматизму як під час навчально-виховного процесу, так і у побуті. Постійно.
Коментарi