СОЦІАЛЬНА РОБОТА В НВК

Наказ Міністерства освіти і науки України від 23.03.2018 №283 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору Нової української школи».

"Методичні рекомендації щодо запобігання та протидії насильству" Лист МОН від 18.05.2018 № 1/11-548

Дорогий друже!

Просимо тебе відповісти на кілька запитань. Перш ніж відповісти на кожне питання, уважно прочитай всі варіанти відповідей і обведи правильну, на твій погляд, відповідь.

Стать: чоловіча жіноча Клас ___________ Вік ___________

1. Ви знаєте, що таке «булінг»?

а) так

б) ні

2. Чи стикалися ви з ситуаціями знущання одних людей над іншими?

а) так

б) ні

в) інше___________________________________________________________

3. Якщо так, то в якій формі:

а) приниження

б) образи (вербальна агресія)

в) фізичне насильство

г) зйомка знущання на телефон

д) кібербулінг (загрози, знущання і приниження в інтернеті)

е) інше____________________________________________________________

4. Чи були ви самі учасником цькування, знущання?

а) так, як спостерігач;

б) так, як жертва;

в) так, як агресор (той, хто є ініціатором цькування);

г) ні, не був (була)

5. Де найчастіше зустрічається цькування?

а) в школі;

б) у дворі, на вулиці;

в) в соц.мережах, в інтернеті;

г)інше ___________________________________________________________

6. Хто, на ваш погляд, частіше піддається цькуванню (булінгу)?

а) той, хто слабший і не може дати здачі;

б) той, хто відрізняється від інших (зовні, фізично);

в) той, хто має свою думку

г) інше __________________________________________________________

7. Чи зустрічали Ви ситуації цькування школярів з боку вчителів?

а) так, постійно

б) так, але рідко

в) ні, не зустрічав

8. Чи вважаєте ви, що дорослі недостатньо допомагають дітям, які є жертвами цькування?

а) так

б) ні

в) не замислювався про це

9. Як ви вважаєте, чи можна уникнути цькування в школі?

а) так, якщо вчасно помітять дорослі;

б) так, якщо жертва змінить свою поведінку;

в) так, якщо покарати агресора;

г) ні, це неминуче;

д) інше____________________________________________________________

10. Хто, на вашу думку, здатний припинити булінг в освітньому середовищі, школі?

а) адміністрація

б) педагогічний колектив

в) батьки

г) учні

д) соціальний педагог

ж) практичний психолог

з) інше ___________________________________________________________

Дякую за участь!

/Files/images/bulng/4.jpg

П’ять корисних правил протидії кібербулінгу, з якими потрібно познайомити дітей

1) Не поспішай Не поспішай, не виплескуй свій негатив у кіберпростір. Важливо домовитись із дитиною, щоб вона не відповідала на вразливі повідомлення до того, як порадиться з дорослими. Старшим дітям запропонуйте правило: перед тим, як писати і відправляти повідомлення, потрібно заспокоїтись, притишити роздратування, злість, образу, гнів. Емоції – погані порадники, вони минають, а написане і відправлене в Інтернет продовжує нести і помножувати негатив уже без Вашої волі і контролю. Здійняті одним негативним «постом» (повідомленням) хвилі можуть призвести до зовсім неочікуваних трагічних наслідків, які буває дуже важко виправити, а інколи і не можливо. Тому конфлікти і незгоди з найменшими витратами вирішуються особисто, «в реалі», без залучення кібертехнологій.

2) Будуй свою репутацію Будуй власну онлайн-репутацію, не провокуйся ілюзією анонімності. Інтернет – це особливе середовище із своїми правилами поведінки - «нетикетом» (новоутворення від англ. net –мережа і «етикет»). Хоча кіберпростір і надає додаткові можливості відчути свободу і розкутість завдяки анонімності, дитині потрібно роз’яснити, що існують способи довідатись, хто саме відправив повідомлення, хто стоїть за певним ніком (анонімним псевдонімом). І якщо некоректні дії у віртуальному просторі призводять до реальної шкоди – від анонімності залишається лише ілюзія: все тайне стає явним. У віртуальному просторі, як і в реальному, діє золоте правило: стався і дій стосовно інших так, як хотів би, щоб ставились до тебе. Крім того, Інтернет фіксує історію, яка складається із публічних дій учасників і визначає його онлайн-репутацію – накопичений образ особистості в очах інших учасників: заплямувати її легко, виправити – важко.

3) Поважай факти Зберігати підтвердження факту нападів. Потрібно роз’яснити дитині: якщо її неприємно вразило якесь повідомлення чи картинка на сайті (фото, відео, будь що), правильна реакція – вимкнути екран (щоб зупинити негативний вплив, але не комп’ютер!) і негайно звернутись до батьків за порадою. Старші діти можуть зберегти чи роздрукувати сторінку самостійно, щоб порадитись з батьками в зручний час.

4) Ігноруй з розумом Часто можна почути думки накшталт «найефективніша боротьба з тролінгом – ігнор», «не годуйте тролів, вони харчуються вашими емоціями». Це доречна позиція, проте її не можна і переоцінювати. Найкраще зберігати продуманий баланс, розуміючи діапазон ефективності і доречні межі кожного із способів реагування на проблему. Що ігнорувати? Доречно ігнорувати поодинокий негатив. Одноразові образливі повідомлення найкраще ігнорувати, часто в результаті цього 5354 кібербулінг на початковій стадії і зупиняється. Якщо ж реагувати на негативні коментарі, комунікація продовжується. Коли ігнорувати не варто? Не дивлячись на те, що відправник Вам не відомий, якщо листи систематично містять загрози життю і здоров’ю, або порнографічні сюжети, то варто поставити до відома телефонного або Інтернет-провайдера, інспектора місцевого відділку міліції із роботи з неповнолітніми (для цього й важливо копіювати повідомлення із загрозами). Якщо образлива інформація розміщена на сайті, варто зробити запит адміністратору щодо видалення цієї інформації. У цьому можуть допомогти дорослі.

5) Можливе тимчасове блокування Програми, що забезпечують миттєвий обмін повідомленнями, мають можливість тимчасового відключення, можна заблокувати отримання повідомлень з певних адрес, навіть змінити телефонний номер. Пауза в спілкуванні руйнує взаємопідсилювані автоматизми кібербулінгу, особливо якщо він мотивований втечею булерів від нудьги і не супроводжується булінгом у реальному житті.

/Files/images/bulng/11.jpg

БУЛІНГ: ПОРАДИ БАТЬКАМ, УЧИТЕЛЯМ ТА ДІТЯМ

Згідно з дослідженнями, 24% українських дітей хоча б раз стикались із цькуванням у школі. З них менше половини розповідало про цей досвід батькам, рідним та друзям. Дуже часто булінгпризводить донепоправних наслідків, а тому останнім часом у світі активно говорять про те, як зупинити шкільне насилля.


Як поборотибулінг: інструкція для дітей, батьків та вчителів

/Files/images/bulng/12.jpg

Центр інформації про права людинина основіматеріалівЮНІСЕФ підготував інструкцію для дітей та дорослих, аби правильно та своєчасно реагувати на проявицькування.

ЩО ТАКЕ БУЛІНГ ТА ЯКІ ЙОГО ПРИЧИНИ

Булінг– це агресивна і вкрай неприємна поведінка однієї дитини або групи дітей по відношенню до іншої дитини, що супроводжується постійним фізичним і психологічним впливом.

Кривдники можуть знайти безліч причин щоб цькувати дитину: зовнішність, що не вписується у загальноприйняті рамки, поведінка, думки, які не збігаються з думкою більшості, тощо.

Яскравими прикладамибулінгує словесні образи, навмисне неприйняття дитини до колективу, шантаж та навіть побиття.

"Успіхи у навчанні, матеріальні можливості та навіть особливості характеру можуть стати основою длябулінгу. Крім того, жертвоюбулінгуможе стати також той, кому складно спілкуватися з однолітками, хто поводиться відлюдкувато чи, навпаки,провокативно",– зауважують психологи.

Частіше за все люди, що цькують, вважають, що це смішно і в цьому немає великої проблеми чи трагедії, а також, що дорослі не будуть звертати на це увагу.

ЯК ВІДРІЗНИТИ БУЛІНГ ТА СВАРКУ МІЖ ДІТЬМИ

Булінг супроводжується реальним фізичним чи психологічним насиллям: жертву висміюють, залякують, дражнять, шантажують, б'ють, псують речі, розповсюджують плітки, бойкотують, оприлюднюють особисту інформацію та фото в соціальних мережах.

У ситуаціїбулінгузавжди беруть участь три сторони: той, хто переслідує, той, кого переслідують та ті, хто спостерігають.

Якщо булінг відбувся, він може повторюватися багато разів.

ЯК ЗРОЗУМІТИ, ЩО ВАШУ ДИТИНУ ПІДДАЮТЬ ЦЬКУВАННЮ

Перше, що треба зрозуміти –діти неохоче розповідають про цькування у школі, а тому не слід думати, що у перший же раз, коли ви спитаєте її про це, вона відповість вам чесно. Томуголовна порада для батьків– бути більш уважними до проявівбулінгу.

Якщо вашадитина стала замкнутою, вигадує приводи, щоб не йти до школи, перестала вчитись, то поговоріть з нею. Причина такої поведінки може бути не у банальних лінощах. Також до видимих наслідківбулінгувідносятьрозлади сну, втрату апетиту, тривожність, низьку самооцінку. Якщо дитину шантажують у школі, вонаможе почати просити додаткові гроші на кишенькові витрати, щоб відкупитись від агресора.

Якщо цькуванню піддають вашу дитину, тообережно почніть з нею розмову. Дайте зрозуміти, що вам можна довіряти, що ви не будете звинувачувати її у тому, що вона стала жертвоюбулінгу.

Розкажіть дитині, щонемає нічого поганогоу тому,щоб повідомити про агресивну поведінкущодо когось учителю або принаймні друзям. Поясніть різницю між “пліткуванням” та “піклуванням” про своє життя чи життя друга/подруги.

Такожне сліду розмові з дитиноювикористовувати такісексистськікліше, як "хлопчик має бути сильним та вміти постояти за себе", "дівчинка не повинна сама захищатись" та інші. Це тільки погіршить ситуацію.

ЩО РОБИТИ, ЯКЩО ТИ СТАВ ЖЕРТВОЮ БУЛІНГУ

Перше і найголовніше правило –не тримати це у секреті. Розкажи друзям, знайомим чи рідним про те, що тебе ображають у школі, цього не слід соромитись.

Інколи допомогти з вирішенням складної ситуації у школі може абсолютно не пов’язана з цим людина: тренер у секції, куди ти ходиш після школи, або вчитель, до якого ти ходиш на додаткові заняття.

Такожне слід звинувачувати себеу тому, що тебе цькують. Ми говорили раніше, що кривдникам легко знайти жертвубулінгу, адже для цього слід просто якось відрізнятись від оточуючих.

Якщо цькування у школі перетворились зі словесних на фізичні –йди до директора школи або завуча та докладно розкажи їм про це. Також повідом про ситуацію батьків.

Якщо у школі є психолог, то можна сміливо звернутись до нього, щоб відновити відчуття впевненості у своїх силах та зрозуміти, як діяти далі.

ЩО РОБИТИ, ЯКЩО ВИ СТАЛИ СВІДКОМ ЦЬКУВАННЯ

Якщо цькують твого друга чи подругу, тоодразу звернись до дорослих: вчителя, старших товаришів, родичів, батьків тощо.

Якщо твійдруг чи подругаподілилися з тобою, що вони потрапили у ситуаціюбулінгу, обов’язково говори з ними про це — вонипотребують твоєї підтримки.

У жодному разіне слід приєднуватись до групи, що цькує, та висміювати проблеми свого друга чи подруги.

Якщо ви дорослий, який потерпав відбулінгуколись, тоне проходьте повз. Спробуйте захистити дитину, яку ображають. При цьому не слід ображати дітей, які цькують, адже деякі роблять це, тому що самі постраждали від насильства (вдома, у спортивній секції, в іншій школі тощо). У таких випадках вони можуть виміщати свій біль через знущання і приниження слабших за себе.

Деякі дітибулять, щоб ловити на собі захоплені погляди оточуючих, а відчуття переваги над іншими приносить їм задоволення. До того ж, нападаючи на когось вони захищаються від цькування. Іноді такі діти дуже імпульсивні і не можуть контролювати свій гнів. У таких випадках справа нерідко доходить і до фізичного насильства.

Спробуйте повідомити пробулінглюдей зі школи, де це відбувається, або батьків дитини.

ЩО РОБИТИ, ЯКЩО ІНШИХ ЦЬКУЄШ ТИ

Зрозумій,булінг– це твої дії, а не твоя особистість. Ти можеш ними керувати та змінювати на краще. Пам’ятай, щобулінгзавдає фізичного та емоційного болюіншому, а тому подумай, чи дійсно ти цього прагнеш?Деякі речіможуть здаватися смішними та невинними, проте вониможуть завдати шкоди іншій людині.

ЯК ДОПОМОГТИ ДИТИНІ, ЯКА ЦЬКУЄ ІНШИХ

Ми вже казали, що в ситуаціїбулінгузавжди беруть участь три сторони, а тому, коли ви дізнались про цькування у школі, не слід забувати про тих, хто ображає. Психологи зауважують, щодитині, якабулитьінших, увага та допомога потрібна не менше, ніж тій, яка страждає відбулінгу.

Відверто поговорітьз нею про те, що відбувається, з'ясуйте як вона ставиться до своїх дій і як реагують інші діти. Ви можете почути, що "всі так роблять", або "він заслуговує на це". Уважно вислухайте ізосередтесянапошуціфактів, а не на своїх припущеннях.

Не применшуйте серйозність ситуаціїтакими кліше, як "хлопчики завжди будуть хлопчиками" або "глузування, бійки та інші форми агресивної поведінки — просто дитячі жарти і цілком природна частина дитинства".

Ретельно поясніть, які дії ви вважаєте переслідуванням інших. До них відносяться: цькування, образливі прізвиська, загрози фізичного насильства, залякування, висміювання, коментарі з сексуальним підтекстом, бойкот іншої дитини або підбурювання до ігнорування, плітки, публічні приниження, штовхання, плювки, псування особистих речей, принизливі висловлювання або жести.

Спокійнопоясніть дитині, що її поведінка може завдати шкодине тільки жертві, а й усім оточуючим. І щодалі це заходитиме, тим гіршебулінгвпливатиме на всіх учасників.

Дайте зрозумітидитині, щоагресивна поведінка є дуже серйозною проблемою, і ви не будете терпіти це в майбутньому. Чітко і наполегливо, але без гніву, попросіть дитину зупинити насильство. Скажіть дитині, що їй потрібна допомога, а тому ви тимчасово триматимете зв'язок з учителями, щоб упевнитись — дитина намагається змінити ситуацію.

Загрози і покарання не спрацюють. Можливо, на якийсь час це припинитьбулінг, та в перспективі це може тільки посилити агресію і невдоволення. Буде зайвим концентрувати увагу на відчуттях дитини, якубулять. Той, хто виявляє агресію, як правило відсторонюється від почуттів іншої людини.

Пам'ятайте, щоагресивна поведінка та прояви насильства можуть вказувати на емоційні проблеми вашої дитини та розлади поведінки.

Пам'ятка для батьків

/Files/images/bulng/5.jpg

Як припинити третирування дитини у школі та допомогти їй?

1. Перш за все необхідно вдома ліквідувати атмосферу, що сприяє перетворенню дитини на «жертву». Ніякої надмірної опіки чи, навпаки деспотизму, покарань та побиття за провину.

2. Окрім того необхідно обов'язково питати дитину, як справи у неї у школі, маючи на увазі не тільки оцінки, а й відносини з однокласниками. Обережно задавайте питання, оскільки цькування може бути не тільки відкритим, а й прихованим, пасивним, наприклад: небажання сидіти за однією партою, грати в одній команді, ігнорування тощо. Якщо ви відчули певні негаразди, поговоріть з дитиною та її класним керівником.

3. Якщо булінг уже відбувся, зважте його масштаби. Якщо це проблема між двома дітьми, яка може бути залагоджена власними силами, краще надати дитині можливість самостійно розібратись та навчитись відстоювати власні інтереси.

4. Якщо ж третирування набуло вже великих розмірів, проаналізуйте разом з дитиною, чи зможе вона сама захистити себе та відновити свій авторитет у класі. Наприклад, якщо дитину дражнять з-за надмірної ваги варто записати її у спортивну секцію.

5. Якщо ваша дитина дуже скромна та невпевнена у собі – допоможіть їй стати більш впевненою, адже підвищення самооцінки робить людину більш врівноваженою та терпимою до цькувань оточуючих. З'ясуйте, які гуртки відвідують її однокласники, чим займаються у позаурочний час. Можливо вашій дитині теж захочеться відвідувати якусь із цих секцій, у результаті чого вона зможе встановити контакт з деякими однокласниками. Заохочуйте дитину до активної участі у загальношкільних заходах, які зближують дітей та допомагають ім набути впевненості у собі.

6. У особливо важких випадках, якщо ваша дитина, з певних причин, стала ізгоєм у класі, приверніть увагу класного керівника та шкільного психолога до проблеми. В цьому випадку вам конче необхідною буде допомога фахівців.

7. І пам'ятайте: ваша любов та підтримка допоможуть дитині впоратися зі складною ситуацією.

Як батьки можуть допомогти дітям?

1. Якщо дитина розповідає вам про бешкетника, зосередьте увагу на комфорті та підтримці, не показуючи, наскільки ви засмучені. Діти часто не хочуть розповідати дорослим про залякування, тому що відчувають себе ображеними та приниженими або турбуються про те, що батьки будуть дуже перейматись і хвилюватись.

2. Іноді діти думають, ніби це їх власна провина, що, якби вони виглядали або вели себе по-іншому, то цього б не сталось. Іноді вони бояться, що, якщо розбишака дізнається, що вони комусь усе розповіли, то буде ще гірше. Інші побоюються, що їхні батьки не повірять їм чи не робитимуть жодних дій у цьому напрямі. Або ж діти хвилюються, що батьки змусять їх дати відсіч бешкетнику, якого вони бояться. Хваліть дитину за те, що вона набралася сміливості порозмовляти про це. Переконайте її, що вона не самотня – багато людей отримують свою порцію знущань у певний момент. Підкресліть, що погано робить бешкетник, а не сама дитина. Переконайте сина чи доньку в тому, що ви придумаєте, як правильно вчинити в цій ситуації, разом врахуєте всі тонкощі.

3. Іноді старший брат, сестра або друг можуть допомогти впоратися із ситуацією. Вашій дитині може бути корисно почути, як її старшу сестру, яку вона обожнює, дражнили через її зубні брекети і як вона впоралася з цим. Старший брат або друг може також дати деяке уявлення про те, що відбувається у школі або там, де трапляються знущання, і допоможе придумати краще рішення.

4. Сприймайте серйозно побоювання дитини, що знущання будуть ще гіршими, якщо задирака дізнається, що ваша дитина розповіла про них. В першу чергу варто зв'язатися з класним керівником та шкільним психологом. Іноді корисно звернутися до батьків агресора. В інших випадках Якщо ви вже випробували ці методи і все ще хочете порозмовляти з батьками дитини-булера, краще зробити це в офіційних умовах, наприклад, у присутності адміністрації школи.

5. У нашій країні є закони і правила, що захищають від знущань насильства. Кривдники або їхні батьки несуть відповідальність за скоєні порушення. У деяких випадках, якщо у вас є серйозні побоювання із приводу безпеки вашої дитини, вам буде потрібно звернутись до органів поліції.

6. Удома ви можете знизити негативний вплив знущань. Навчайте дітей спілкуватися з такими друзями, які допомагають розвивати їх упевненість у собі. Допоможіть їм знайомитися з іншими дітьми, відвідуючи різні гуртки чи спортивні секції. І знайдіть такі заняття для дітей, які допоможуть їм почуватись упевненими й сильними. Можливо, це буде секція самооборони, карате або тренажерний зал.

7. Під впливом емоцій у дорослих може виникнути пропозиція дитині дати відсіч агресору. Зрештою, ви гніваєтеся, що ваша дитина страждає, і, можливо, у дитинстві ваші батьки радили вам «постояти за себе», що ви успішно зробили. І ви переймаєтеся, що ваша дитина все ще потерпає від рук розбишаки. Але важливо порадити дітям не відповідати на знущання бійкою або відповідними знущаннями. Це може швидко перерости в насильство, помсту, травмувати когось із них. Замість цього найкраще відсторонитися від ситуації, поспілкуватися з іншими дітьми й розповісти про все дорослим.
І пам'ятайте: якими б прикрими не були знущання для вас і вашої родини, є багато фахівців і способів, які допоможуть вам вирішити цю проблему.


Дії батьків при вербальному булінгу: перш за все, вчіть своїх дітей поваги. На прикладі власної моделі поведінки зміцнюйте їхню думку про те, що кожний заслуговує доброго ставлення: дякуйте вчителям, хваліть дитину та її друзів, виявляйте добре ставлення до працівників магазинів, бібліотек, транспорту, будь-яких закладів. Розвивайтесамоповагу дітей і вчіть їх цінувати свої сильні сторони. Найкращий захист, який можуть запропонувати батьки, – це зміцнення почуття власної гідності й незалежності своєї дитини та її готовності вжити заходи в разі потреби. Обговорюйте і практикуйте безпечні, конструктивніспособи реагування вашої дитини на слова або дії булера. Разом придумуйте основні фрази, які дитина може сказати своєму кривднику переконливим, але не ворожим тоном, наприклад: «Твої слова неприємні», «Дай мені спокій» або «Відчепись», «Ти робиш мені боляче, я можу зробити тобі так само», «Я не буду терпіти знущання».

Дії батьків при фізичному булінгу: якщо ви підозрюєте, що вашу дитину піддають фізичному насильству, почніть випадкову розмову – спитайте, як справи у школі, що відбувалось під час обіду чи на перерві, по дорозі додому. На основі відповідей з'ясуйте в дитини, чи вів хто-небудь себе образливо у ставленні до неї. Намагайтеся стримувати емоції. Підкресліть важливість відкритого, постійного зв’язку дитини з вами, вчителями або шкільним психологом. Документуйте дати й час інцидентів, пов’язаних зі знущаннями, відповідну реакцію залучених осіб та їх дії. Не звертайтесь до батьків розбишак, щоб розв’язати проблему самостійно. Якщо фізичне насильство над вашою дитиною продовжується й вам потрібна додаткова допомога за межами школи, зверніться до місцевих правоохоронних органів. Існують закони про боротьбу із залякуванням і домаганнями, які передбачають оперативні коригувальні дії.

Дії батьків при примусовій ізоляції дитини: тактика ізоляції припускає, що когось навмисно не допускають до участі в роботі групи або класу, участі у грі, заняттях спортом чи позаурочній діяльності. Використовуйте вечірній час, щоби порозмовляти з дітьми про те, як пройшов їхній день. Допомагайте їм у всьому шукати позитивні моменти, звертайте увагу на позитивні якості дітей і переконайтеся, що вони знають, що є люди, які їх люблять і завжди готові подбати про них. Зосередьтесь на розвитку їхніх талантів та інтересів до музики, мистецтва, спорту, читання й позашкільних заходів, щоб ваші діти могли будувати взаємини поза школою.

Дії батьків при кібербулінгу: повідомлення образливого характеру можуть поширюватись анонімно і швидко, що призводить до цілодобового кіберзалякування, тому спочатку встановіть домашні правила користування Інтернетом. Домовтеся з дитиною про тимчасові обмеження, що відповідають її віку. Будьте обізнаними щодо популярних і потенційно образливих сайтів, додатків і цифрових пристроїв, перш ніж ваша дитина почне використовувати їх. Дайте дитині знати, що ви маєте намір відстежувати її діяльність в Інтернеті. Скажіть їй про те, що коли вона піддається кіберзалякуванню, то не повинна втягуватись, реагувати або провокувати кривдника. Замість цього їй необхідно повідомити про все вам, щоб ви змогли роздрукувати провокаційні повідомлення, включаючи дати та час їх отримання. Повідомте про це у школу та Інтернет-провайдера. Якщо кіберзалякування загострюється й містить погрози та повідомлення явного сексуального характеру, зверніться до правоохоронних органів.

Якщо дитина повідомляє вам, що вона або ще хтось піддається знущанням, булінгу, підтримайте її, похваліть за те, що вона набралася сміливості й розповіла вам про це, зберіть інформацію (при цьому не варто сердитись і звинувачувати саму дитину). Підкресліть різницю між доносом з метою просто завдати комусь неприємностей та відвертою розмовою з дорослою людиною, яка може допомогти. Завжди вживайте заходи проти знущань, булінгу, особливо якщо насильство набуває важкі форми або постійний характер, зв’яжіться з учителем, соціальним педагогом, психологом або директором школи вашої дитини, щоб контролювати ситуацію доти, доки вона не припиниться.

/Files/images/bulng/1.jpg

Безпечна поведінка в цифровому середовищі

За даними міжнародного дослідницького проєктуESPAD, у 2019 році лише 6,7% опитаних підлітків в Україні не користувались соціальними мережам. Майже 45% підлітків проводять у соціальних мережах до 3 годин на день, а ще приблизно 50% – 4 та більше годин.

Безпечна поведінка в цифровому середовищі – компетентність, якою мають володіти всі, в першу чергу – діти. У зв’язку зі зростанням чисельності випадків небезпечної поведінки дітей, зокрема обумовлених впливом соціальних мереж в Інтернеті.

Цифрове середовище, зокрема мережа Інтернет, сьогодні є не лише важливим джерелом інформації, але і способом комунікації, який нівелює перепони для спілкування. Через глобальний вплив COVID-19 діти проводять все більше часу в Інтернеті.

Комунікація у віртуальному просторі має свої особливості. Так, інформаційно-комунікаційні технології є важливим інструментом у житті дітей під час здобуття освіти, соціалізації, самореалізації. Водночас,безконтрольне та безвідповідальне їх використання містить ризики для здоров’я, розвитку та благополуччям дітей, зокрема:

· контактні ризики(сексуальні експлуатації та зловживання, домагання для сексуальних цілей («грумінг», розбещення), онлайн-вербування дітей для вчинення злочинів, участь у екстремістських політичних чи релігійних рухах або для цілей торгівлі людьми);

· ризики контенту(принизливе та стереотипне зображення та надмірна сексуалізація жінок та дітей; зображення та популяризація насильства та нанесення собі ушкоджень, зокрема, самогубств; принизливі, дискримінаційні або расистські вирази або заклик до такої поведінки; реклама, контент для дорослих);

· ризики поведінки(залякування, переслідування та інші форми утисків, розповсюдження без отримання згоди сексуальних зображень, шантаж, висловлювання ненависті, хакерство, азартні ігри, незаконне завантаження або інші порушення прав інтелектуальної власності, комерційна експлуатація);

· ризики для здоров’я(надмірне використання призводить до позбавлення сну та фізичної шкода). Всі перераховані вище ризики не є вичерпними, постійно оновлюються та здатні негативно вплинути на фізичне, емоційне та психологічне благополуччя дитини.

Челендж(англ. Challenge) – жанр інтернет-роликів, в яких блогер виконує завдання на відеокамеру і розміщує його в мережі, а потім пропонує повторити завдання своєму знайомому або необмеженому колу користувачів. Саме слово челендж зазвичай перекладається як «виклик» у контексті словосполучення «кинути виклик».

Найбільш небезпечними останнім часом стали челенджі:

· «вогняний челендж» (Fire challenge);

· «падіння в стрибку» (Tripping jump challenge);

· «проломити-череп-челендж» (Skull-breaker challenge);

· «отруєння капсулами для прання» (Tide pods challenge);

· «суїцидальний челендж Момо»;

· «удушення / непритомність / втрата свідомості» (Choking / fainting / pass-out challenge);

· «контрольована задуха» (Вlackout challenge);

· «вибух розетки» (Outlet Challenge);

· «вистрибни з автомобіля» (Drake «In My Feelings»);

· «я без свідомості» (Pass out prank, Shocking games) тощо.

Вірусний характер поширення цих челенджів дозволяє їм швидко розповсюджуватись та продовжувати існувати, незважаючи на смертельну небезпеку. Служби технічного обслуговування та контролю за контентом популярних соціальних мереж не завжди вчасно виявляють та блокують контент, що закликає до небезпечних дій.Однак кожен користувач, помітивши контент, який може загрожувати життю та безпеці інших, може звернутися до адміністрації сайту зі скаргою, і врятувати комусь життя.

Найбільшої уваги щодо профілактики потребують підлітки (12-17 років), оскільки це етап активного формування самооцінки, інтересів, моральних уявлень, соціальних установок та потреби в спілкуванні з однолітками. Підліток прагне отримати новий досвід та яскраві емоції, дізнатися, на що він здатний та усім продемонструвати свою винятковість, а соціальні мережі стають для нього платформою для отримання визнання та самоствердження.

Попередження потрапляння дітей в небезпечні ситуації та вчасне виявлення таких випадків сприяє позитивному спілкуванню між родиною та закладом освіти.

Батькам під час комунікації з дитиною варто, зокрема:

· говорити з дитиною про безпеку в інтернеті та допомагати розвивати критичне мислення, вчити робити аргументований вибір та нести відповідальність за його результати;

· будувати відкриті та довірливі стосунки з дитиною;

· формувати корисні звички використання ґаджетів та цифрового середовища та підвищувати самооцінку дитини, дозволяти дитині самостійно робити вибір і бути відповідальною за це;

· заохочувати користуватися ґаджетами в зонах видимості дорослих;

· встановлювати часові межі користування ґаджетами та контролювати додатки, ігри, вебсайти та соціальні мережі, якими користується дитина, та їх відповідність віку дитини;

· бути уважними до ознак страху чи тривоги, зміни поведінки, режиму сну та апетиту.

У разі виявлення, що дитина стала жертвою будь-яких проявів насильства, експлуатації, вербування або маніпуляцій у цифровому просторі, варто одразу звертатися до Національної поліції України та надіслатиповідомленняпро правопорушення до департаменту кіберполіції Національної поліції України (цілодобово).

Психологічну допомогу та підтримку можна отримати за номерами телефонів:

/Files/images/bulng/7.jpg

· Національна гаряча лінія з питань протидії насильству та захисту прав дитини (пн – пт, з 12:00 до 16:00):
0 800 500 225(безкоштовно зі стаціонарних),
116 111(безкоштовно з мобільних);

· онлайн-консультація для підлітків у Teenergizer;

· чатбот уTelegramіViberдопоможе дізнатися, куди звертатися по допомогу.

Нагадаємо, додаткову інформацію щодо безпеки дітей в інтернеті можна знайти насайті МОН
БЕЗПЕКА ДІТЕЙ В ІНТЕРНЕТІ відкрити


Робота щодо профілактики та запобігання булінгу

Сьогодні дуже актуальне питання булінгу. В училищі проводиться системна робота щодо профілактики та запобігання цього негативного явища. Згідно рекомендації Міністерства освіти і науки України(розділ сайта МОН «Протидія булінгу») ви можете ознайомитись з:

1. Відеороликами Ніка Вуйчича:

· А чи готовий ти сьогодні робити зміни навколо себе?(Нік Вуйчич)

· Де брати любов до тих, хто тебе принижує або ігнорує(Нік Вуйчич)

· Живе опитування по булінгу(Нік Вуйчич)

· З чого почати боротьбу з булінгу в школах(Нік Вуйчич)

· З яких слів потрібно почати діалог під час булінгу в школі(Нік Вуйчич)

· Прийми себе таким як є(Нік Вуйчич)

· Ти можеш змінити статистику!(Нік Вуйчич)

· Стережіться, бо що посієш, те й пожнеш(Нік Вуйчич)

· Ставлення Ніка Вуйчича до пропаганди ЛГБТ

· Ти можеш зіграти ключову роль в чиємусь житті(Нік Вуйчич)

· Ти можеш стати рушійною силою на добро(Нік Вуйчич)

· Україна стала на шлях реального вкладу в майбутнє покоління(Нік Вуйчич)

· Цінності, які вкладаються в дітей Мексики та США(Нік Вуйчич)

· Як довіряти і бути вдячним(Нік Вуйчич)

· Як Нік Вуйчич боровся з булінгом у своєму житті(Нік Вуйчич)

· Який я всередині?(Нік Вуйчич)

· Які у мене цінності(Нік Вуйчич)

2. Також актуальними є тема кібербулінга:кампанія проти кібербулінгу

3. Секстинга:захист дітей від сексуального насилля в Інтернеті

4. «Профілактика явища «Булінг»в учнівському середовищі»

5. Посібник для батьківстворений Міністерством освіти, Онтаріо, для батьків учнів початкової освіти, базової та профільної середньої освіти.

6. Посібник Національної академії педагогічних наук УкраїниУкраїнський науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи Національна поліція України ГО «Ла Страда–Україна» Дитячий Фонд ООН (ЮНІСЕФ), для вчителів, психологів

7. Будуємо майбутне разом, профілактика конфліктів,UNICEF, Всеукраїнський громадський центр «Волонтер» для вчителів, психологів, соціальних працівників (програма спрямована на формування належного рівня усвідомленості підлітками, молодими людьми власної ціннісної сфери, розуміння та прийняття цінностей іншої людини, почуття відповідальності за власне життя).


Кібербулінг – віртуальне насильство

/Files/images/bulng/10.jpg

Анонімні погрози, тролінг, хейтинг, кіберсталкінг, секстинг – усе це сучасні різновиди цькування в Інтернеті. Така форма насильства набирає все більших обертів. Часто діти не розуміють, як можуть захиститися від кібербулінгу. Більш того, батьки самі часто не розуміють, як себе поводити в Інтернеті та яким чином захистити дитину.

Платформою для кібербулінгу стають соціальні мережі, додатки для обміну миттєвими повідомленнями, електронна пошта, форуми, блоги, онлайн-відеоігри тощо.

СЛОВНИК ТЕРМІНІВ: різновиди кібербулінгу

· Троллінг (cyber trolls)– це розміщення провокаційних повідомлень в мережі для привернення уваги та збудження активності, що може спричинити конфлікт.

· Хейтинг (hate)– це негативні коментарі та повідомлення, ірраціональна критика на адресу конкретної людини або явища, часто без обґрунтування своєї позиції.

· Флеймінг (flaming)– це спалах образ, публічний емоційний обмін репліками, часто розгоряється в чатах і коментарях в соціальних мережах. Оскільки це відбувається публічно, велика кількість людей можуть спонтанно підключатися до образ однієї зі сторін конфлікту. Часто буває, що одна зі сторін має на меті залучення великої кількості випадкових свідків у протистояння.

· Кіберсталкінг (cyberstalking; to stalk – переслідувати, вистежувати)– використання електронних комунікацій для переслідування жертви через повторювані загрози, що викликають тривогу і роздратування.

· Грифінг (griefers)– це процес, в якому гравці цілеспрямовано переслідують інших гравців в багатокористувацьких онлайн-іграх. Їх мета не перемогти в грі, а позбавити задоволення від гри інших.

· Секстинг (sexting)– це процес розсилки або публікація фото- і відеоматеріалів з оголеними і напівоголеними людьми. Секстинг стає все більш популярним серед підлітків.

Дитина сприймає Інтернет як безпечне середовище. Коли виявляється, що воно може бути агресивним, спрацьовує ефект несподіванки, і це ранить сильніше. Гаджет приносить задоволення, комп’ютерні ігри – задоволення, спілкування – задоволення, лайки – задоволення. І раптом дитина стає жертвою, при цьому залишившись один на один з агресором, бо страшно і соромно до когось звернутися за допомогою. Це був її персональний простір, і в ньому вона несподівано виявилася вразливою. Раптовість може зіграти поганий жарт з дітьми. У зв’язку з цим, сучасне виховання як в сім’ї, так і в училищі має включати обов’язкові розмови про цифрову безпеку!

Поради батькам, щоби зменшити ризик кібербулінгу для своєї дитини:

/Files/images/bulng/5.jpg


1. Оволодівайте новими знаннями:

· батьки мають регулювати користування дитини новими технологіями;

· самі опановуйте інтернет.

2. Будьте уважними до дитини:

· уважно вислуховуйте дитину щодо її вражень від інтернет-середовища;

· звертайте увагу на тривожні ознаки після користування інтернетом

3. Підтримуйте довірливі взаємини з дитиною:

· Ви піклуєтеся, а не намагаєтеся контролювати приватне життя;

· наголосіть, що якщо виникають будь які проблеми в інтернеті, вона може розраховувати на допомогу батьків;

· поясніть загрозу, яку несуть сайти.

4. Здійснюйте обмежений контроль:

· можна відстежувати події онлайн-життя дитини через соцмережі, спостерігати час від часу за реакціями дитини, коли вона в інтернеті;

· регламентуйте час користування інтернетом;

· позитивний приклад батьків.

5. Застосовуйте технічні засоби безпеки:

· спеціальні безпечні пошукові системи;

· програми-фільтри батьківського контролю (такі фільтри можна встановити в операційній системі або в антивірусній програмі).

6. Формуйте комунікативну культуру:

· роз’ясніть дитині, яка її власна поведінка буде вважатися нормальною, а яка небезпечною чи безвідповідальною;

· зауважте, що спілкування в інтернеті, як і в реальному житті, має бути відповідальним: воно може мати певні наслідки і для самої дитини, і для людей, з якими вона спілкується;

· в інтернеті не варто створювати вигадані образи, негативно реагувати на кожне повідомлення провокативного характеру.

Куди звертатися:

/Files/images/bulng/6.jpg

· УГСПЛ. Docudays UA спільно з Українською Гельсінською спілкою з прав людини (УГСПЛ)пропонують кваліфіковану юридичну допомогу дітям та/чи батькам дітей, які опинились у ситуації кібербулінгу. Якщо Ви страждаєте від постійних образ в Інтернеті; Ваш аккаунт зламали та поширили особисті дані; чи Ви наразилися на інші небезпеки в мережі — звертайтеся по правову допомогу. Телефони київської приймальні УГСПЛ: (044) 383 9519, 094 928 6519. Працює в будні з 10:00 до 18:00. Мешканці інших регіонів України за цими самими номерами можуть дізнатися адреси найближчих до них приймалень УГСПЛ, куди можна звернутися по допомогу.

· Національна дитяча «гаряча» лінія.Професійні психологи і юристи Національної дитячої «гарячої» лінії допоможуть розібратися зі складнощами й вирішити будь-яку твою проблему, в тому числі, пов’язану з цькуванням в онлайні. Безкоштовний номер: 0 800 500 225 або короткий номер: 116 111 (безкоштовно з усіх мобільних). Лінія є анонімною та конфіденційною. Працює в будні з 12:00 до 16:00.

· Поліція. Можна звернутися до поліції за номером 102 (цілодобово).

· Правова допомога.Якщо потрібна правова допомога чи порада, звертайтеся до найближчого місцевого центру чи бюро правової допомоги, дюристів, як поводитися, щоб бути в безпеці: 0 800 213 103. Номер працює цілодобово — безкоштовно в межах України.

Психологія – надзвичайна наука. Це наука про людську душу. Вона допомагає людині пізнавати себе, вирішувати проблеми, навчатися керувати своєю поведінкою, долати труднощі й радіти кожній хвилині життя. Психологія формувалась упродовж століть і бурхливо розвивається в сучасних умовах. Таку роль психології в людському житті в ХХ столітті передбачив один із видатних психологів Жан Піаже. Він запевняв, що в ХХІ столітті психологія стане однією з провідних наук. І це в дійсності так.

Вашій увазі план проведення Тижня психології в школі який проходив у Широківському НВК з 19.04 по 23.04.2021р

План
тижня психології у Широківському НВК

Тематика та девіз дня Назва заходу Цільова аудиторія Відповідальний,
19.04 День настрою «Для того, щоб у житті все вдавалося, потрібно ставитися до всього позитивно і з чудовим настроєм» Б. Спіноза 1. Відкриття тижня психології Вправа «Як радіти кожному дню» Учні, вчителі Практичний психолог Соціальний педагог
2. Педагогам : тест для кращого пізнання себе Годинник Учителі Практичний психолог Соціальний педагог
3. Для свого особистого розвитку....Сам собі психолог або 4 психологічні завдання для всіх на кожен день Учителі учні онлайн Практичний психолог Соціальний педагог
4. Корекційно - розвивальне заняття «Світ емоцій» Учні 1 – 4 кл. Протягом тижня Практичний психолог
5. Вправа «Пожирач неприєм-ностей» Учні 1 – 4 кл. Учителі Протягом тижня Соціальний педагог
6. Виготовлення леп бука «Я неповторний» учні 3-4 кл. 3-4 клас Практичний психолог Соціальний педагог
20.04 День доброти «Хто хоче приносити користь, той навіть зі зв'язаними руками може зробити багато добра» Ф. Достоєвський 7. Педагогам : поради «Як зберігати рівновагу під тиском стресу» https://mizky.com/article/259/stay-calm Учителі Практичний психолог
8. Тренінгове заняття «Один за всіх. Клас – це команда» Учні 5 – 6 кл. Практичний психолог
9. Хвилинка філософії причти для роздумів.... Учні вчителі,онлайн Практичний психолог Соціальний педагог
10. 1.Батькам: поради «Як виховати доброю дитину» https://www.4mamas-club.com/porady/dobrota-vryatuye-svit-yak-vixovati-dobru-ditinu/ Батьки Соціальний педагог
Флешмоб «Дружня підтримка». Бажаючі учні Практичний психолог Соціальний педагог
11. 22 способи привести мозок в норму і повну готовність Учні, вчителі Практичний психолог Соціальний педагог
12. Жартівливі поради для педагогів «Золоті правила педагога» Соціальний педагог
21.02 День креативності «Креативність це шлях до вирішення нових проблем» 13. Урок пізнання «Чотири лицарі» Учні 3 – 4 кл. Соціальний педагог
14. Вправа «Емоції в склянці» (настрій школи) Учні всієї школи Практичний психолог Соціальний педагог
15. Гра на відчуття і почуття «Естафета почуттів» Учні 7 клас Практичний психолог
16. Розв’язування головоломок «Перевірте мозок» Учні 9 – кл. Практичний психолог
17. Колаж «Якби я був практичним психологом, соціальним педагогом я б..» Практичний психолог Соціальний педагог
18. Батькам «Креативність. Чому та як потрібно розвивати?» https://intboard.com.ua/pres-sluzhba/blog/kreativnst-chomu-ta-iak-potrbno-rozvivati/ Батьки, педагоги Практичний психолог Соціальний педагог
19. 2.Педагогам: поради «Як розвивати креативність» https://osvitoria.media/experience/yak-rozvynuty-kreatyvnist/ учителі Практичний психолог Соціальний педагог
22.04 День посмішок Девіз дня: «Посміхнись, і похмурий день стане яскравішим!» 20. 1.Батькам: «Як посмішка впливає на здоровʼя та успіх» https://www.youtube.com/watch?v=JDsd2bASkBU Батькам Практичний психолог Соціальний педагог(практикант)
21. Дітям «Як підняти собі настрій, коли довкола все погано» Учням Практичний психолог Соціальний педагог(практикант)
22. Як допомогти дітям зберігати позитивний настрій , Сімейна вправа баночка щастя для формування позитивного настрою у сімї. Батькам онлайн Практичний психолог Соціальний педагог
23. Заняття з елементами тренінгу «Психологічний крос» Учителі Практичний психолог Соціальний педагог(практикант)
24. Квест «Першопроходець» Учні 5 – 8 кл. Практичний психолог Соціальний педагог(практикант)
25. Арт терапія у житті кожного «малюємо щастя» Учні за бажанням Практичний психолог Соціальний педагог(практикант)
26. Педагогам: тести http://www.polonne-zosh2.edukit.km.ua/psiholog_raditj/dlya_vchiteliv/testi_dlya_vchiteliv/ Учителі Практичний психолог Соціальний педагог(практикант)
23.04 День мрій- День Психології Девіз дня: «Кожен в душі є психологом!» 27. Арт терапія у вашому житті,розмальовки антистрес шлях до гармонії Бажаючі учні Практичний психолог Соціальний педагог
28. Заняття з елементами тренінгу «Як досягти своєї мрії» Учні 9 Практичний психолог
29. Інтерактивна лекція Що каке емоційний інтелект,і яка користь від нього. Вправи для розвитку емоційного інтелекту 7 клас Соціальний педагог
30. Психологічна вправа «Квітка бажань» Учні 1 – 4 кл. Практичний психолог Соціальний педагог
31. Акція «Скринька настрою або пророцтва кольорової веселки» Практичний психолог Соціальний педагог
32. Довідник цікавих фактів та корисних знань «9 психологічних трюків, які діють на всіх» Експрес – тест від дідуся Фрейда Довідник цікавих фактів та корисних знань «Як читати думки людей і впливати на їхню поведінку» Довідник цікавих фактів та корисних знань «Що може розповісти про людину її почерк?» Підведення підсумків тижня Для всіх бажаючих Практичний психолог Соціальний педагог

Наша ідея :пізнання внутрішнього світу людини через аналіз власної діяльності та через спілкування з іншими людьми.

Мета:створення умов для формування психологічної культури учнів та педагогів, покращення психологічного мікроклімату в школі.

Тиждень психології зайняв своє місце серед інших предметних тижнів, оскільки з психологією пов’язаний увесь навчально-виховний процес. А. Макаренко писав: «Педагогіка – це майстерня, а психологія – інструмент, яким там працюють». Предметний тиждень із психології організовується з метою реалізації психологічного супроводу, розширення і поглиблення знань учнів з психології, розвитку в них інтересу до цієї науки, збагачення знань про внутрішній світ власної особистості та особистості інших людей, прагнення до самопізнання, розкриття творчого потенціалу школярів, створення позитивного емоційного настрою. Під час тижня проводяться заходи, що охоплюють різні види діяльності: конкурси, ігри, тренінгові заняття, лекції, інтегровані уроки, презентації, години спілкування, анкетування, тестування, колаж. Участь приймали учні, вчителі і батьки. До роботи були залучені практичний психолог та соціальний педагог, класні керівники, учні різних вікових категорій,(практикант) Враховувалися вікові та індивідуальні особливості школярів. Інфрмація про заходи була інформована як на стенді так і на сайті школи. Дуже вдячні за співпрацю класним керівникам вчителям і нашим учням.

Щороку 1 квітня відзначають Міжнародний день сміху. Свято має багатовікову історію проте достеменно встановити його походження досить важко. За деякими версіями, традиція першоквітневих розіграшів виникла ще в дохристиянську епоху та пов’язана із вшануванням божества Сміху римлянами, святом жартів в Стародавній Індії, яке відзначали 31 березня, або звичаями давніх ірландців.

За іншою версією, виникнення свята спричинило запровадження в середині XVI століття григоріанського календаря, відповідно до якого початок нового року переносився з 25 березня на 1 січня. Тих людей, які продовжували слідувати стародавньому звичаю та вітати один одного в кінці березня, стали називати «квітневими дурнями» або «першоквітневими рибами», яких досить легко спіймати на гачок, розіграти.

Кожна країна має власні, унікальні традиції розіграшів та святкування. Зокрема у Франції головним частуванням у цей день є тістечка у вигляді риб, а діти намагаються прикріпити один одному на спини паперових рибок, в Англії жартують лише до опівдня, а у Фінляндії, Німеччині та Австрії вигадують смішні нездійсненні доручення для знайомих. В українську культуру свято прийшло, вірогідно, у XVIII столітті та набуло популярності серед молоді.

Незмінною завжди залишається притаманна святу атмосфера веселощів, легкості та дружнього спілкування. Лікарі стверджують, що сміх подовжує життя та зміцнює імунітет, тож смійтеся та вражайте своїх родичів, друзів та знайомих дотепними жартами. Смійтеся на здоров'я!!!

День сміху.

З Міжнародним днем щастя вас вітають учні 8 класу!!! Нехай кожен день приносить щастя!!!

20 березня міжнародний День щастя

7 квітня – Всесвітній день здоров'я

«Доброго здоров’я!» – так вітаються наші співвітчизники, а коли прощаються кажуть «Бувайте здорові!» , тобто бажають здоров’я і практично ніколи не замислюються скільки сенсу закладено у цих словах.

7 квітня весь світ святкує Всесвітній день здоров'я, який було започатковано на честь створення, а точніше – прийняття статуту Всесвітньої організації охорони здоров'я (ВООЗ) у 1948 році.

Мета свята – привернути увагу до проблем охорони здоров’я та необхідності розгорнутої й всеохопної профілактики захворювань, здорового способу життя.

В свою чергу наші учні не тільки знають, що таке здоров'я, а й допомагають зробити нашу націю здоровішою, приймаючи участь у фотоквесті «Тарілка здорового харчування». Також учні поділилися віршиками прислівями про здоровя і думками про здоровий спосіб життя.

Постійно нагадується про основи раціонального харчування, мотивуючи підростаюче покоління до здорового способу життя. І усе це в рамках пропаганди цінності здоров’я – «Інвестуючи в здоров’я – ми інвестуємо в своє майбутнє».

Коли буде здорова кожна людина, кожна родина, тоді буде багата й процвітаюча наша держава.

Пам’ятайте про своє здоров’я, про особливий день 7 квітня – Всесвітній день здоров’я, піклуйтеся про нього і тоді житимемо щасливо!

Доброго здоров’я, друзі!

День здоров'я

/Files/images/psihologchna_slujba/unnamed (1).jpg

День безпечного Інтернету відзначають щороку,в другий віторок лютого. Мільйони людей об’єднуються, щоб надихнутися для позитивних змін онлайн, підвищити освіченість з питань безпеки онлайн та взяти участь у заходах, що проходять у всьому світі. День безпечного Інтернету націлений на створеннябезпечного та найкращого Інтернету, де кожний та кожна можуть використовувати технології відповідально, у дусі поваги, критично та творчо. І в нашому закладі тиждень безпечного Інтернету проходив відповідно до плану.

План заходів до тижня безпечного інтернету

Понеділок

Вкладення інформаційного матеріалу на стенд. Ознайомлення з тижнем Безпечного Інтернету

Вівторок

Анкета для батьків «Безпечний Інтернет»

Анкета для дітей «Безпечний Інтернет»

Середа

Вікторина «Безпечний інтернет» 5-7 клас

Переваги і небезпеки інтернету(плакат думок) 1-9 класи

Пятниця

Брошурка гра «з переліку виберіть ознаки інтернет залежності» 1-4 класи

Розвязання ситуацій по інтернет безпеці 5-9 клас

Складання памятки безпечного користування інтернетом 5-9 класи

/Files/images/psihologchna_slujba/2.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/ж.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/л.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/11.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/р.jpg

Всесвітній день відзначається 10 жовтня щорічно. Цей день запропонований Всесвітньою організацією охорони здоров'я відзначати задля підвищення рівня обізнаності про проблемипсихічного здоров'ята мобілізації зусиль на підтримку кращого психічного здоров'я.Всесвітня організація охорони здоров'я визначаєпсихічне здоров'яяк стан благополуччя, в якому людина реалізує свої здібності, може протистояти звичайним життєвим стресам, продуктивно працювати і робити внесок в свою спільноту. У цьому сенсі психічне здоров'я є основою благополуччя людини і ефективного функціонування спільноти. Наш Широківський НВК також приєднався до цієї акції під назвою "Візьміть собі кусочок щастя"



/Files/images/psihologchna_slujba/ит.jpg /Files/images/psihologchna_slujba/дл.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/ро.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/го.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/рлоь.jpg

План заходів до тижня безпечного інтернету

Понеділок

Вкладення інформаційного матеріалу на стенд. Ознайомлення з тижнем Безпечного Інтернету

Вівторок

Анкета для батьків «Безпечний Інтернет»

Анкета для дітей «Безпечний Інтернет»

Середа

Вікторина «Безпечний інтернет» 5-7 клас

Переваги і небезпеки інтернету(плакат думок) 1-9 класи

Пятниця

Брошурка гра «з переліку виберіть ознаки інтернет залежності» 1-4 класи

Розвязання ситуацій по інтернет безпеці 5-9 клас

Складання памятки безпечного користування інтернетом 5-9 класи

З 19.10 по 23.10 у Широківському НВК проходив тиждень Протидії торгівлі людьми, який почався акцією «Людина не товар!» та продовжився виставкою малюнків «Будь обережним! Торгівля людьми – це може трапитися з кожним» (1-9 кл.), виховними годинами в кінці тижня практичним психологом та соціальним педагогом було організовано квест гру «Людина не товар» в якій приймали участь учні 5-9 класів. За активну участь всі учасники квесту були нагороджені солодкими подарунками.
Сьогодні об’єктом торгівлі часто є молоді люди, які не мають достатнього досвіду, не обізнані з на­слідками протиправної діяльності і, як соціальна група, дуже вразливі щодо порушень своїх прав. Тому саме з учнівською молоддю нашого Широківського НВК ми про­водили профілактичну роботу з питань поперед­ження негативних явищ.
Ефективною формою організації виховного процесу є ігрова діяльність. Навчальна гра є од­ним із таких цікавих методів, який спонукає до активності, пізнання, творчості, усвідомлення цінності знань і вміння використовувати теоре­тичні положення на практиці. У результаті такої діяльності в учнів формується власний досвід, тобто певний стереотип поведінки, особистісна позиція, система цінностей. Така форма прове­дення дає можливість залучати до активної творчої роботи значну частину класу, організовувати роботу всього колективу; відпо­відаючи на запитання, наводячи різноманітні приклади, самі учні сприяють більш широкому, ґрунтовному аналізу інформаційного матеріалу.

/Files/images/psihologchna_slujba/23.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/21.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/12.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/13.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/14.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/15.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/16.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/17.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/4.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/10.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/7.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/8.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/18.jpg

Алгоритми дій у випадку цькувань

Додаток 1 - Відображення позиції щодо попередження та протидії булінгу (цькуванню) у внутрішніх документах закладу освіти
МОДУЛЬ 1 - Глосарій
МОДУЛЬ 1 - Булінг-як явище конспект
МОДУЛЬ 1 - Презентація
Додаток 1.1 - Драбина булінгу (цькування).
Додаток 1.2. - Піраміда ненависті
Додаток 1.3. - Коло цькування

З 13 по 20 листопада у Широківському НВК проходили заходи до Міжнародного дня толерантності. Які сприяли поглибленню знань учнів про поняття «толерантність», розумінню толерантності, як одного із найнеобхідніших принципів людського буття, вміння виявляти толерантність до думок, поглядів, поведінки інших людей, набуття навичок толерантної поведінки і вмінь висловлювати власну думку та власну позицію, розвитку комунікативної культури спілкування і взаєморозуміння, виховування почуттів поваги один до одного. Всі учні НВК були щирими та активними. Тиждень розпочався із скриньки порад "Аптечка для душі", розгадуваннями кросвордів та складанням приказок і прислів'їв про добро. Протягом тижня було проведено заняття з елементами тренінгу "Толерантність - риса сучасної людини" (5-9 кл.), заняття для учнів початкових класів "Моє ставлення до дружби" (1-4 кл.), конкурс малюнків, плакатів, проєктів" Толерантність єднає всіх", на завершення тижня було створено колективний проєкт для всіх учнів "Дерево добрих справ".

/Files/images/psihologchna_slujba/tolerantnst/0-02-05-06304abb80fae4665a344cc27eb3b8a633655c7d1219ee15657b1651ab1ecb50_c2c0c038.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/tolerantnst/0-02-05-08b5077b1d979cad4d5903eb339700f3bf408da532e29e0aba457bc376e3fe92_452581b7.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/tolerantnst/0-02-05-5450c6b0f7558bb221915111a8f254c17e922ac0e759fdf2033a235133b9f7ae_8d5b7865.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/tolerantnst/0-02-05-6e312b45398f48a6fc7df56ad53ce46868eaf0b61ea995b96475a3dda41c7542_c1c747c5.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/tolerantnst/0-02-05-e6e34ea1a822c7508a35847ff868b16343c13eaa1f614b33c82b0a6034817c8b_617db516.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/tolerantnst/0-02-05-b059d498475f60b84a6d77753f93a6e1685f1389f432f588510c2ce12b5e8933_f2fa3540.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/tolerantnst/0-02-0a-112ff2f9774df6335bc38dbcfb2bb6b7ba238daed0165f311b9aac8fdb69a1d9_758a8156.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/tolerantnst/0-02-0a-1bcd23218db1fa460682166a36fa9d81dc6e8a3f9eb177b5ae79310b71b59965_98c751b1.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/tolerantnst/0-02-0a-2949dde0c45b52aa8cd2b15de55211abc73d0a3664f748fdb3898a52a8573c3a_1e6fda0c.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/tolerantnst/0-02-0a-355b7c0553205a31ceb5ff0778ff260f8d1082754e5e826059beca6237f0cc4f_4a6fb189.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/tolerantnst/0-02-0a-48295d45c5011ff66cceec710fb09c16b2fa2f86eb3e1f97660b586b387d583d_5a49e31f.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/tolerantnst/0-02-0a-654c25de6f0794f1c2f309a14d49c90948e78b890467b7eb0ac8bd53fa04b01a_c90be6a1.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/tolerantnst/0-02-0a-6b63b3a6edf6a6a2fcbd3a40b91f04d758bfddf86f202e12084d1dc7e2b06898_cf23d91.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/tolerantnst/0-02-0a-89e5cc9e464e34be5bb53e78739f9e36c2e3da11ea75d39d30e6cf6a1ca91d8b_3899107f.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/tolerantnst/0-02-0a-c5e95dc9e9c72559f4d32bb52aec8073c2ec3246a9d18d26a62c61b18a536a0e_41e8a2af.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/tolerantnst/0-02-0a-cbc7498b2a20df0a33399edb207c79eb5af30b48ebd04fd98a28df6a35ca4c1e_35028d8e.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/tolerantnst/0-02-0a-e462e4dcd96cc819edf4ed4ba04f592b960965948f6d42a263febdadea412499_60c40c11.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/tolerantnst/0-02-0a-fa2f80a1e42ae197feb2281c4fad1eeb689d912b3573eacc47e1ce447bfe86f9_4244c134.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/tolerantnst/0-02-0a-fa49daa95255f29dfb26f3c75cc6683928e529170fab50d195b20c5dcd0b38b6_a1753b17.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/tolerantnst/0-02-05-e5adb8dbc85799d477a40315f45b67aab9ac0553a51baa0dfd194f276a716ee4_e556bd91.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/tolerantnst/0-02-05-1863c1966ec45ec922564971ac6bef68afa451d85cd2ec89fdd7aab400dbe587_7bbb65ed.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/tolerantnst/0-02-0a-95ef106a18c252197af58a575679232d9a19fa217e668a7384a7feeafdb0bf41_6252a614.jpg

Щорічно в Широківському НВК з 25 листопада по 10 грудня включно проводиться Всеукраїнська акція "16 днів проти насильства". Мета акції - привернення уваги учнів, вчителів та батьків до проблем подолання насильства у сім'ї, жорстокого поводження з дітьми, протидії торгівлі людьми та захисту прав жінок. Дати початку та завершення акції вибрані не випадково. Вони створюють символічний ланцюжок поєднуючи заходи проти насильства стосовно жінок та дії щодо захисту прав людини, підкреслюючи, що будь-які прояви насильства над людиною, незалежно від її статі є поруженням прав людини.

Акція "Ця рука не чинить насилля". Ми запропонували учням та педагагам спробувати власними силами змінити цю ситуацію прийнявши участь у акції. Це, перш за все, знак підтримки, насамперед підтримка ненасильницької поведінки в школі, вдома, на вулиці та знак визнання того факту, що ніхто окрім тебе самого не несе відповідальності за те, ким ти є і як живеш. Учні та вчителі із задоволенням підписувалися на "відбитках" власних долонь, таким чином, долучились до Всеукраїнської кампанії "16 днів проти насильства" та заявивши в слух про свою підтримку ненасильницької поведінки.


/Files/images/psihologchna_slujba/16_dnv_2020/aktsya/photo_2020-12-21_13-16-57.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/16_dnv_2020/aktsya/photo_2020-12-21_13-17-00.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/16_dnv_2020/aktsya/photo_2020-12-21_13-17-06.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/16_dnv_2020/aktsya/photo_2020-12-21_13-17-09.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/16_dnv_2020/aktsya/photo_2020-12-21_13-17-11.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/16_dnv_2020/aktsya/photo_2020-12-21_13-17-14.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/16_dnv_2020/aktsya/photo_2020-12-21_13-17-19.jpg

Фотоквест для учнів 5-9 класів.

/Files/images/psihologchna_slujba/16_dnv_2020/kvest/photo_2020-12-21_11-23-21.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/16_dnv_2020/kvest/0-02-0a-15a79aba91eceee21801bf06e4bd30b0a4748cb7dc083381d1e03bff22b7778f_d9d3b45f.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/16_dnv_2020/kvest/photo_2020-12-21_11-21-22.jpg /Files/images/psihologchna_slujba/16_dnv_2020/kvest/photo_2020-12-21_11-21-25.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/16_dnv_2020/kvest/photo_2020-12-21_11-21-30.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/16_dnv_2020/kvest/photo_2020-12-21_11-21-33.jpg

Тренінгове заняття з учнями 8 класу "ВІЛ/СНІД Зрозумій! Допоможи! Підтримай!" Мета заняття: виховувати особисту відповідальність кожного за своє життя, своє майбутнє, розширити знання учнів про СНІД, ВІЛ- інфекцію, шляхи їх поширення, способи і засоби профілактики.

/Files/images/psihologchna_slujba/16_dnv_2020/8_klas/photo_2020-12-21_11-25-18.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/16_dnv_2020/8_klas/photo_2020-12-21_11-26-05.jpg /Files/images/psihologchna_slujba/16_dnv_2020/8_klas/photo_2020-12-21_11-26-33.jpg /Files/images/psihologchna_slujba/16_dnv_2020/8_klas/photo_2020-12-21_11-24-06.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/16_dnv_2020/8_klas/photo_2020-12-21_11-24-15.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/16_dnv_2020/8_klas/photo_2020-12-21_11-24-27.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/16_dnv_2020/8_klas/photo_2020-12-21_11-24-31.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/16_dnv_2020/8_klas/photo_2020-12-21_11-24-39.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/16_dnv_2020/8_klas/photo_2020-12-21_11-24-44.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/16_dnv_2020/8_klas/photo_2020-12-21_11-25-14.jpg

Акція "Червона стрічка"

/Files/images/psihologchna_slujba/16_dnv_2020/aktsya_chervona_strchka/photo_2020-12-21_11-27-21.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/16_dnv_2020/aktsya_chervona_strchka/photo_2020-12-21_11-27-37.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/16_dnv_2020/aktsya_chervona_strchka/photo_2020-12-21_11-27-44.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/16_dnv_2020/aktsya_chervona_strchka/photo_2020-12-21_11-27-54.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/16_dnv_2020/aktsya_chervona_strchka/photo_2020-12-21_11-27-59.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/16_dnv_2020/aktsya_chervona_strchka/photo_2020-12-21_11-28-14.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/16_dnv_2020/aktsya_chervona_strchka/photo_2020-12-21_11-28-21.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/16_dnv_2020/aktsya_chervona_strchka/photo_2020-12-21_11-28-29.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/16_dnv_2020/aktsya_chervona_strchka/photo_2020-12-21_11-28-33.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/16_dnv_2020/aktsya_chervona_strchka/photo_2020-12-21_11-28-37.jpg

Тренінгове заняття у 7 класі "Зрозуміти іншого"

/Files/images/psihologchna_slujba/16_dnv_2020/7_klas/0-02-05-231c2fb04096fd24b622b45def5ce408b43e04e43d56f0a08deadb11a5a33b8a_eb643aa3.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/16_dnv_2020/7_klas/0-02-05-3cb99d0143c3d7abd4605d5eaa8a68a4437d511eac8f08907de6eea85d8f9325_9a142dc6.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/16_dnv_2020/7_klas/0-02-05-5ca5a4cb91da2cc986fcef6a9f684267d363656ddd121af3f7d4d4bad38eb160_8d0996b.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/16_dnv_2020/7_klas/0-02-05-656a6faf3dcd3447537997bd1f5aff21208b64c88f81c5ad60aad5dabc7f3802_8bf90c86.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/16_dnv_2020/7_klas/0-02-0a-03361aa4fc0cc169d788b182cd28752fa5627aaebd32589526684cc65eab495c_97c70560.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/16_dnv_2020/7_klas/0-02-0a-14eb8f3afaa8f2281c3dafcf6691e2f9b58080e6802679216192cf73082a9491_91de6860.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/16_dnv_2020/7_klas/0-02-05-69ad3155ac722049c9582da0d645063de9f02528108a763b2fcd407d34f0aefa_e771783d.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/16_dnv_2020/7_klas/0-02-0a-1c6bbf272dfc8414a63626d17f498a063e012f4d3f4617297d33e31cb9e1e481_5b5f8ff9.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/16_dnv_2020/7_klas/0-02-0a-4164cca65ef82ba3cdb5b09f1d8d35536641d682b497a1493fa8c8b1fb722949_85cbd6c4.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/16_dnv_2020/7_klas/0-02-0a-89b548d592118375cb8aec9328fb708d0581fc71e962cf5ff40dcf62e31fbcf5_5d2b10b0.jpg

Вправа квітка щастя

/Files/images/psihologchna_slujba/16_dnv_2020/3_klas/0-02-0a-06914a023fc1bb4ae85f02de46a49a1e3d64471202cd1275f277589da13a4acf_486b5df0.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/16_dnv_2020/3_klas/0-02-0a-e21fc2f5037febe170e72cd682dd28741c89acd253347106b7c08b1b079910ed_cf8646fc.jpg

Квест-гра

/Files/images/psihologchna_slujba/4.jpg /Files/images/psihologchna_slujba/3.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/5.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/изображение_viber_2020-10-27_12-12-12.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/изображение_viber_2020-10-27_12-12-12.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/7.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/8.jpg/Files/images/psihologchna_slujba/9.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 376

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.